تلفات زلزله در مناطق شمال غرب افغانستان به بیش از ۲۰۰ کشته افزایش یافت
تلفات زلزله در مناطق شمال غرب افغانستان به بیش از ۲۰۰ کشته افزایش یافت

مرکز تحقیقات علوم زمین آلمان (GFZ) اعلام کرده است که در روز شنبه، ۱۵ مهرماه، در منطقه شمال‌غربی افغانستان، یک زمین‌لرزه با بزرگی ۵.۶ درجه ریشتر رخ داد.

زلزله‌ای بزرگ درجه شمال غرب افغانستان

مرکز تحقیقات علوم زمین آلمان (GFZ) اعلام کرده است که در روز شنبه، ۱۵ مهرماه، در منطقه شمال‌غربی افغانستان، یک زمین‌لرزه با بزرگی ۵.۶ درجه ریشتر رخ داد. مرکز این زمین‌لرزه در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال غربی از شهر هرات و در عمق ده کیلومتری زمین وقوع یافت.

بر اساس گزارش رسانه‌های داخلی ایران، این زمین‌لرزه در شهر مشهد در منطقه شمال شرقی ایران نیز احساس شده است. این زمین‌لرزه ابتدا توسط مرکز تحقیقات علوم زمین آلمان (GFZ) به بزرگی ۵.۶ درجه ریشتر اعلام شده بود، اما پیشتر مرکز زمین‌شناسی آمریکا (USGS) آن را با بزرگی ۶.۲ درجه اندازه‌گیری کرده بود.

تلفات زلزله در مناطق شمال غرب افغانستان به بیش از ۲۰۰ کشته افزایش یافت

معاون سخنگوی طالبان اعلام کرد که تعداد کشته شدگان زمین‌لرزه روز شنبه، ۱۵ مهر، در منطقه شمال غربی افغانستان به تقریباً دوهزار نفر افزایش یافته است. این اعلامیه از طریق خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر شده و بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان، این اطلاعات را اعلام کرده است. این زلزله به نظر می‌رسد که آثار جدی و تلفات جانی را در منطقه ایجاد کرده باشد.

براساس گزارش‌ها، تعداد کشته‌شدگان و مجروحان همچنان در حال افزایش است.

اطلاعات آخرین تعداد مجروحان تا کنون منتشر نشده است، اما به نظر می‌رسد که این آمار نیز تا روز یک‌شنبه افزایش قابل توجهی داشته باشد.