تصویب طرح
تصویب طرح "قانون مهسا" در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

تصویب طرح “قانون مهسا”؛ کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در روز چهارشنبه ششم اردیبهشت، طرح “قانون مهسا” را با هدف تحریم مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی به دلیل نقض حقوق بشر، تصویب کرد.

تصویب طرح “قانون مهسا” در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

این طرح، در صورت تبدیل به قانون، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، و ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران را به خاطر نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم، مورد تحریم قرار خواهد داد.

طرح “قانون مهسا” در واقع تلاشی است از سوی نمایندگان آمریکایی برای تحریم مقامات بالارتبه دولت ایران به دلیل اتهاماتی که علیه آن‌ها مطرح شده است، از جمله نقض حقوق بشر و تروریسم. اگر این طرح به قانون تبدیل شود، این مقامات می‌توانند در فهرست سیاه آمریکا قرار بگیرند و باعث محدودیت در ارتباطات و معاملات اقتصادی آن‌ها با دیگر کشورها شوند.

مایکل مک‌کال: مردم آمریکا در کنار مردم شجاع ایران که به خاطر اصلاحات و تغییر جان خود را مخاطره می‌اندازند، ایستاده‌اند

مایکل مک‌کال اظهار داشته که مردم آمریکا با مردم شجاع ایران که به دنبال اصلاحات و تغییر جان خود را به خطر می‌اندازند، همبستگی دارند.

درل آیسا، نماینده جمهوری‌خواه، نیز توضیح داد که هدف طرح “قانون مهسا” این است که دولت آمریکا را ملزم به استفاده از همه ابزارهای ممکن جهت مجبور کردن حکومت ایران به پایان دادن ظلم و ستم‌های وحشیانه خود کند. این طرح با همکاری نمایندگان دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه ارائه شده است.