تشکیل پرونده جدید علیه هانتر بایدن توسط وزارت دادگستری آمریکا
تشکیل پرونده جدید علیه هانتر بایدن توسط وزارت دادگستری آمریکا

در تاریخ پنجشنبه، وزارت دادگستری آمریکا اعلام نمود که یک پرونده جدید به نام هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، تشکیل گردیده است که در آن او به اتهاماتی از جمله فرار مالیاتی متهم شده است.

تشکیل پرونده جدید علیه هانتر بایدن توسط وزارت دادگستری آمریکا

به گفته وزارت دادگستری، هانتر بایدن متهم است که در بازه زمانی ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹، مبلغ یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به عنوان مالیات پرداخت ننموده است. دادستانی نیز کیفرخواست مربوطه را به دادگاه فدرال ناحیه مرکزی کالیفرنیا ارائه کرده است.

رویترز گزارش داده که در صورت اثبات اتهامات مطرح شده در دادگاه، هانتر بایدن که ۵۳ ساله است، به مدت ۱۷ سال زندان محکوم خواهد شد. همچنین، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است که تحقیقات خود را در مورد هانتر بایدن ادامه خواهد داد.

در کیفرخواست دادستانی فدرال آمده است که متهم به جای پرداخت مالیات خود، به جای آن مبالغ عظیمی را برای “مواد مخدر، اسکورت و دوست دختر، هتل‌های مجلل و املاک اجاره‌ای، اتومبیل، لباس‌ها و سایر اقلام شخصی” هزینه نموده است.

مالکیت غیرقانونی سلاح

این اتهامات به هانتر بایدن دومین پرونده در دادگاههای حقوقی است که دربردارندهٔ فرزند رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن می‌باشد. در ماه خرداد سال جاری، او دو اتهام از جمله فرار مالیاتی در دوره سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۸ و همچنین مالکیت غیرقانونی سلاح در حالیکه مشغول مصرف مواد مخدر بوده است، به عنوان جرم‌های محکوم‌شده، پذیرفت تا از وارد کردن او به زندان جلوگیری شود.