تشدید جنگ اوکراین؛ کشته شدن یک فرمانده ارشد نظامی روس
تشدید جنگ اوکراین؛ کشته شدن یک فرمانده ارشد نظامی روس

ژنرال ولادیمیر زاوادسکی در یک پست جنگی در منطقه عملیات ویژه جان باخته است. این مقام محلی اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات کشته شدن ژنرال زاوادسکی ارائه نداده است، اما این حادثه را به عنوان یک ضایعه سنگین و دلخراش توصیف کرده است.

تشدید جنگ اوکراین؛ کشته شدن یک فرمانده ارشد نظامی روس

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام نظامی بلندپایه روسیه، جانشین فرمانده سپاه چهاردهم ارتش روسیه در منطقه عملیات ویژه در اوکراین، به گفته الکساندر گوسف، فرماندار منطقه ورونژ روسیه، کشته شده است. الکساندر گوسف اظهار کرده است که ژنرال ولادیمیر زاوادسکی در یک پست جنگی در منطقه عملیات ویژه جان باخته است. این مقام محلی اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات کشته شدن ژنرال زاوادسکی ارائه نداده است، اما این حادثه را به عنوان یک ضایعه سنگین و دلخراش توصیف کرده است.

به گزارش رویترز، اصطلاح «عملیات نظامی ویژه» توسط کرملین به‌عنوان توصیفی برای تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در ۲۱ ماه گذشته استفاده شده است، و در حال حاضر نزدیک به پایان دومین سال از این تهاجم می‌باشد.

زوادسکی هفتمین ژنرالی است که کشته شدن او توسط روسیه تأیید شده است

بر اساس گزارش رویترز که به نقل از یک سایت تحقیقاتی ارائه شده است، ژنرال ولادیمیر زاوادسکی هفتمین مقام نظامی ارشد است که تأیید شده است که توسط روسیه کشته شده است. این گزارش افزوده است که تاکنون ۱۲ مقام ارشد ارتش روسیه از زمان شروع تهاجم به اوکراین در اسفند ۱۴۰۰ جان باخته‌اند.

مرگ فرماندهان ارشد روسیه، در برخی تحلیل‌های نظامی، به موفقیت اوکراین در رهگیری ارتباطات ضعیف نسبت داده می‌شود و با پیشرفت جنگ، تعداد این حوادث کاهش یافته است.