ترکیه امیر تتلو را به ایران بازگرداند: قوه قضائیه از بازداشت او خبر داد
ترکیه امیر تتلو را به ایران بازگرداند: قوه قضائیه از بازداشت او خبر داد

دادگستری استان آذربایجان غربی اعلام کرد که صبح روز چهارشنبه، ۱۵ آذر، امیرحسین مقصودلو، خواننده معروف به نام “امیر تتلو”، توسط مقامات ترکیه به ایران بازگردانده شده و فوراً در خاک ایران بازداشت شده است.

ترکیه امیر تتلو را به ایران بازگرداند: قوه قضائیه از بازداشت او خبر داد

اطلاعیه دادگستری نیز اعلام کرده است که او در مرز بازرگان به اختیار مقامات ایرانی واگذار شده و پس از “تفهیم اتهام”، به منظور تکمیل تحقیقات به اختیار ضابطان قضایی تحویل داده شده است.

به گزارش خبرگزاری میزان که به قوه قضائیه وابسته است، “شکایت‌های متعدد” علیه امیرحسین مقصودلو، مشهور به نام “امیر تتلو”، ثبت شده است که تعدادی از این شکایت‌ها مربوط به “نوجوانان زیر ۱۸ سال و خانواده‌هایشان” می‌باشند.

این نوجوانان پس از حضور در “محل زندگی” این خواننده در استانبول، به ایران بازگشته

به گزارش این خبرگزاری، این نوجوانان پس از حضور در “محل زندگی” این خواننده در استانبول، به ایران بازگشته و از او شکایت نموده‌اند.

در تاریخ ۱۲ آذر، رسانه‌های ایران اعلام کردند که پلیس ترکیه امیرحسین مقصودلو، معروف به “امیر تتلو”، را به دلیل “شکایت کنسولگری” ایران در استانبول به اتهام “فحاشی به اعضا و کارکنان کنسولگری” بازداشت و او را به بازداشتگاه منتقل کرده است.

چند روز پیش از این حادثه، ویدئوهایی از حضور امیرحسین مقصودلو، یا به عنوان “امیر تتلو” شناخته شده، در فرودگاه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بودند و برخی منابع از قصد او برای بازگشت به ایران خبر داده بودند.