تراژدی در پتروشیمی ایلام: خودکشی دو کارگر اخراجی
تراژدی در پتروشیمی ایلام: خودکشی دو کارگر اخراجی

تراژدی در پتروشیمی ایلام: به گزارش‌های ارائه شده از ایران، دو کارگر که اخراج شده بودند، اقدام به “خودکشی اعتراضی” در کارخانه پتروشیمی چوار ایلام کردند.

تراژدی در پتروشیمی ایلام: خودکشی دو کارگر اخراجی

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط کانال تلگرامی “اتحادیه آزاد کارگران” در تاریخ ۳۰ آذر، این دو کارگر اخراجی به نام‌های “جواد نوروزی” و “مصطفی عباسی”، با استفاده از روش “حلق آویز کردن”، به صورت اعتراضی خودکشی نموده و به دلیل وضعیت نامساعد جسمانی به بیمارستان منتقل شدند.

در طول یک سال گذشته، شش کارگر اخراجی از پتروشیمی شهرستان چوار به دلیل اعتراض به نابرابری‌ها و عدم اجرای “وعده‌های مدیران”، به خودکشی پرداخته‌اند.

اتحادیه آزاد کارگران نام‌های “رحمت اللهی”، معاون حراست، و “گرشاسبی”، مدیرعامل پتروشیمی، را به عنوان دو فرد مسئول در اخراج کارگران معترض اعلام کرده است.

طبق گزارش این اتحادیه کارگری، هر چهار کارگر اخراجی که در بازه زمانی از دی ۱۴۰۱ تا مرداد ۱۴۰۲ به خودکشی رسیده‌اند، این اقدام را به دلیل مواجهه با وضعیت ناعادلانه و عدم اجرای تعهدات اداره‌کل پتروشیمی انجام داده‌اند.

توبیخ کارگران پتروشیمی

قبلتر، در یکم شهریورماه، خبرگزاری “ایلنا” از توبیخ کارگران پتروشیمی “چوار” که خواستار “طبقه‌بندی مشاغل و ساماندهی قراردادها” در ماه پیش بودند، گزارش داد و افشا کرد که وعده‌های مدیران پتروشیمی به اجرای نیافته است.