ترانه علیدوستی و نازیلا معروفیان از مهدی یراحی حمایت می‌کنند
ترانه علیدوستی و نازیلا معروفیان از مهدی یراحی حمایت می‌کنند

ترانه علیدوستی و نازیلا معروفیان از مهدی یراحی حمایت می‌کنند؛ ترانه علیدوستی، بازیگر برجسته و محبوب سینمای ایران در واکنش به بازداشت مهدی یراحی، هنر اعتراضی را حق هنرمندان دانست و خواستار آزادی او شد. نازیلا معروفیان یک روز پیشتر از مهدی یراحی، خواننده معترض که جمعه گذشته بازداشت شد، حمایت کرده بود.

ترانه عليدوستى از مهدى يراحى حمايت كرد

خانم علیدوستی دیروز چهارشنبه شب روی حساب اینستاگرامش یک ویدئو از مهدی یراحی منتشر کرد و خواستار آزادی او شد. او با بازنشر یادداشت خود از مرداد ۱۴۰۱، نوشت: این بگیر و ببندها وممنوعیت‌ها و خشونت‌های آشکار و پنهان با صندلی بازی‌های شما کم و زیاد میشود، روزی هم تمام می‌شود. اما جلوی روند پویایی فرهنگ و هنر یک اقلیم را نمی‌گیرد.

ترانه خود از جمله هنرمندانی است که طی سال گذشته از معترضان و جنبش “زن، زندگی، آزادی” حمایت کرد و یک مدت بازداشت شده بود.

هفته گذشته، در ابتدای شهریورماه اثر جدیدی از مهدی یراحی با نام “روسریتو” در آستانه سالگرد کشته شدن مهسا امینی در بازداشت پلیس ج.ا و در حمایت از نافرمانی مدنی زنان ایران علیه حجاب اجباری منتشر شد که واکنش‌های متعددی داشت. وبعد از منتشر شدن این ترانه قوه قضائیه ایران اعلام کرده که او بازداشت شد.

بازداشت یراحی با واکنش بسیاری از فعالان فرهنگی، هنری و سیاسی روبرو شده است. محسن چاووشی و محسن نامجو دو خواننده در ایران و خارج از ایران به بازداشت یراحی واکنش نشان دادند و این بازداشت را محکوم کردند.

نازيلا معروفيان بعد از حمايت كردن از مهدى يراحى بازداشت شد!

نازیلا معروفیان یک روز پیشتر از مهدی یراحی، خواننده معترض که جمعه گذشته بازداشت شد، حمایت کرده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این روزنامه‌نگار با یورش ماموران حکومتی به خانه‌اش در تهران و همراه با ضرب و جرح بازداشت شده است.

او به دلیل مصاحبه‌اش با امجد امینی، پدر مهسا امینی، در آبان‌ماه گذشته تاکنون چندین بار بازداشت شده است.