ماجرای لغو مخفیانه بخشی از تحریم‌های ایران

واشینگتن فری بیکن با انتشار نامه ای از دولت بایدن به کنگره اعلام کرد که آمریکا پیش از ازسرگیری مذاکرات هسته ای برخی از تحریم‌های ایران را به طور مخفیانه لغو کرده است.

این روزنامه در گزارشی که صبح امروز، شنبه ۱۳ آذر، منتشر شد فاش کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با لغو برخی تحریم ها علیه جمهوری اسلامی موافقت کرد تا بتواند به عراق برق بفروشد. و بر اساس تصمیم بایدن، ایران می تواند تا ۱۲۰ روز بدون جریمه به عراق برق بفروشد.

این روزنامه همچنین اشاره کرد که لغو برخی تحریم‌های ایران همزمان با از سرگیری مذاکرات هسته ای صورت گرفت تا ایران مذاکرات برجام را بپذیرد و به سازش برسد.

در گزارش روزنامه همچنین تصریح شده است که ادامه فروش برق ایران به عراق به نفع امنیت ملی آمریکا است زیرا راهی برای مذاکره تلقی می شود.

بن کاردین، عضو دموکرات سنای آمریکا، تنها راه مقابله دائمی با برنامه هسته ای ایران را توافق و تنها راه رسیدن به آن اعمال فشار حداکثری بر ایران عنوان کرده است.

به نوبه خود، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، مذاکرات برجام را ناموفق توصیف کرد و تاکید کرد که اسرائیل و قدرت های منطقه باید در مذاکرات هسته ای با ایران مشارکت داشته باشند.