خبرنگاران
تجمع خبرنگاران مقابل سازمان محیط زیست

تجمع خبرنگاران مقابل سازمان محیط زیست، جمعی از خبرنگاران در واکنش به کشته شدن دو روزنامه نگار در تصادف اتوبوس در استان آذربایجان غربی مقابل سازمان محیط زیست تجمع کردند و خواستار استعفای عیسی کلانتری رئیس این سازمان شدند.

تجمع خبرنگاران مقابل سازمان محیط زیست

جمعی از روزنامه نگاران در واکنش به کشته شدن دو روزنامه نگار در تصادف اتوبوس در استان آذربایجان غربی مقابل سازمان محیط زیست تجمع کردند.

گزارش هاى حاكى از آن است که مدیرعامل آژانس “ایسنا” به خبرنگاران این آژانس دستور داده تا در راهپیمایی شرکت نکنند و از آن حمایت نکنند.

زینب رحیمی ، خبرنگار محیط زیست ، با اشاره به تجمع روزنامه نگاران در مقابل سازمان محیط زیست در توئیتر نوشت: “اگرچه جاسوسخبرنگاران از شب گذشته در تلاش بودند درصدد بر هم زدن این تجمع صنفی بودند ، اما برای دادخواهی خون مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی برگزار شد با هدف استعفا و محاکمه مقصرین حادثه.

روزنامه نگاران همچنین گزارش دادند که ریحانه یاسینی با وجود اینکه کارمند تمام وقت است ، قرارداد خرید خدمت داشت و برخلاف قانون کار از سوی خبرگزاری ایرنا بیمه نشده بود.

خبرنگاران خواستار استعفای عیسی کلانتری شدند

براساس این بیانیه ، برخی از خبرنگاران در اتوبوس که از ساکنان استان آذربایجان غربی هستند ، به دلیل اینکه نیروهای منطقه ای بدون بیمه محسوب می شدند ، به مأموریت اعزام شدند.

و خبرگزاری ایسنا ، در بیانیه ای در تاریخ ۵ تیر ، اعلام کرد که رئیس و معاونان سازمان محیط زیست برای تسلیت حتی با با این خبرگزاری تماس نگرفته اند.

سایر رفتارهای مقامات سازمان محیط زیست واکنشهای بی شماری را برانگیخت. از جمله چگونگی نزدیک شدن و نشستن عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در مقابل خبرنگار.