بیژن عبدالکریمی
بیژن عبدالکریمی به اتهام دفاع از “اصحاب فتنه” اخراج شد

بیژن عبدالکریمى ، استاد اخراجی دانشگاه آزاد ، گفت که شش ماه است حقوق نگرفته است می‌گوید که تاکنون نمی‌داند شاکی او چه کسی بوده است.

بیژن عبدالکریمی به اتهام دفاع از “اصحاب فتنه” اخراج شد

بیژن عبدالکریمى گفت که شش ماه است حقوق نگرفته است می‌گوید که تاکنون نمی‌داند شاکی او چه کسی بوده است.

آقای عبدالکریمى ، دانشیار گروه فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ، دستور اخراج وی از دانشگاه را در روز شنبه 13 شهریور دریافت کرد و خبرگزاری مهر دلیل اخراج او را «دفاع از نظام سلطنتی پهلوی» عنوان کرد.

استاد دانشگاه در مصاحبه ای که روز شنبه 20 شهریور توسط خبرگزاری موج منتشر شد ، دلیل اخراج او را سخنرانی سال 98 عنوان کرد که در آن به وقایع سال 88 اشاره کرد ، اما به تعبیر مقام‌های دانشگاه “دفاع از اصحاب فتنه” کرده است.

بیژن عبدالکریمی از سال ۱۳۸۰ در این دانشگاه مشغول به تحصیل است

وی همچنین گفت که طبق حکمی که از دادگاه دریافت کرده است باید حقوق وی پرداخت شود اما حتی حکم دادگاه نیز مورد توجه قرار نگرفته است.

آقای عبدالکریمى اظهار داشت که این جلسه تجدیدنظر در 15 مرداد امسال به درخواست “اولین شاکی که نمی داند او کیست” برگزار شد و گفت: “برای آن که رویم کم شود، حکم اخراجم صادر شد.”

وی همچنین تأکید کرد که زندگی در زندان اوین را به زندگی در اروپا ترجیح می‌دهد ، و از مقامات سپاه پاسداران ایران و وزارت اطلاعات خواست پرونده وی را مطرح کرده و به دانشگاه بازگردانند.

بیژن عبدالکریمی از سال ۱۳۸۰ در این دانشگاه مشغول به تحصیل است و چندین کتاب تألیفی و ترجمهٔ فلسفی در کارنامه‌اش دارد.