به دلیل فعالیت روزنامه‌نگاری خواهرش؛ گوینده رادیو دستگیر شد!
به دلیل فعالیت روزنامه‌نگاری خواهرش؛ گوینده رادیو دستگیر شد!

به دلیل فعالیت روزنامه‌نگاری خواهرش؛ شیما شهرابی، روزنامه‌نگار و سردبیر بخش فارسی سایت ایران‌وایر، در روز چهارشنبه سوم خرداد اطلاع داد که برادرش سجاد، که دوبلور و گوینده رادیو نیز بوده، به دلیل فعالیت‌های خود در حوزه روزنامه‌نگاری و حقوق بشر در خارج از کشور بازداشت شده است.

به دلیل فعالیت روزنامه‌نگاری خواهرش؛ گوینده رادیو دستگیر شد!

اخبار بازداشت سجاد شهرابی، دوبلور و گوینده رادیو، قبلا در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در روز ۱۲ اردیبهشت منتشر شده بود، اما اتهام او در آن زمان مشخص نبود.

“در یک نوشتار منتشرشده در سایت ایران‌وایر، خانم شیما شهرابی اعلام کرده است که برادرش در تاریخ ۱۲ اردیبهشت توسط شش مامور از وزارت اطلاعات با هجومی به منزل پدری‌اش بازداشت و سپس به زندان اوین منتقل شده است.”

“به گفته خانم شیما شهرابی، که در خارج از کشور ساکن است، ماموران بخشی از اموال پدر او را در هنگام بازداشت ضبط کرده‌اند. در این مدت ۲۲ روزه، هنوز اتهامی به برادرش علیه اعلام نشده و فقط «بازداشت موقت یک ماهه» به او ابلاغ شده است.

به علاوه، خانم شهرابی ادامه می‌دهد که پدر و برخی از افراد نزدیک او توسط مقامات وزارت اطلاعات استدعا شده‌اند و درباره «فعالیت‌های او، رابطه او و برادرش و فعالیت‌های سایت ایران‌وایر» مورد سؤال و پاسخ قرار گرفته‌اند.”

سجاد شهرابی به اعتصاب غذا زده

“به طور اضافی، خانم شهرابی اعلام کرده است که تماس سجاد شهرابی، که دارای ۱۶ سال سابقه کار در شبکه‌های رادیویی صدا و سیمای ایران است، از روز ۲۷ اردیبهشت با خانواده‌اش قطع شده است.

در آخرین تماس خود، سجاد اعلام کرده بود که به اعتصاب غذا گرفتار شده و به سلول بزرگ‌تری منتقل شده است.”