بهترین غذاهای سالم

مطالعات اخیر نشان می دهد که زنان برای حفظ سلامتی خود و مقابله با مشکلات سلامتی در مراحل مختلف پیری، باید روی مواد مغذی خاصی و غذاهای سالم تمرکز کنند.

لیستی وجود دارد که شامل غذاهایی است که به طور خاص برای سلامتی زنان مفید است و محافظت و توانایی مبارزه با بیماری هایی مانند دیابت، سرطان پستان و بیماری های قلبی را تضمین می کند، همچنین باعث تقویت استخوان ها، تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از پوست می شود.

۱- گوجه‌فرنگی

غذاهای سالم

گوجه‌فرنگی یکی از غذاهای بسیار مفید برای سلامت زنان است زیرا حاوی آنتی‌اکسیدان است که از DNA موجود در بدن انسان در برابر آسیب محافظت می کند.

همچنین از سرطان های پستان، آندومتر، ریه و معده محافظت می کند.

۲- گردو

غذاهای سالم

گردو حاوی آنتی‌اکسیدان و اسیدهای چرب امگا ۳ است و برخی مطالعات نشان می دهد که خوردن فقط یک اونس گردو در روز به بهبود جریان خون به قلب کمک می کند.

همچنین پیشرفت سرطان پستان را کند کرده و از بیماری عروق کرونر قلب جلوگیری می کند.

۳- موز

مطالعات نشان داده است که یکی از مهمترین غذاهای سالم موز است زیرا حاوی مقدار زیادی پتاسیم است. همچنین به کاهش فشار خون و محافظت در برابر حملات قلبی و مغزی کمک می کند.

۴- اسفناج

اسفناج

 اسفناج سرشار از باکتری های مفیدی است که به جلوگیری از حملاتی مانند آلرژی، دیابت بارداری، و افزایش وزن کمک می کند.

۵- عدس

غذاهای سالم

عدس یک افزودنی سالم و یک رژیم غذایی مهم برای زنان است زیرا یک بار غذا خوردن در هفته به تعادل سطح قند، حفظ وزن و جلوگیری از سرطان کمک می کند.

۶- سالمون يا ماهی آزاد

ماهی سالمون از اسیدهای چرب امگا ۳ و ضد التهاب است که می تواند احتمال مرگ فرد در اثر بیماری قلبی را تا ۳۳٪ کاهش دهد و همچنین به کاهش احتمال ابتلا به التهاب مفصل کمک می کند.