بهاره بهاری
بهاره بهاری دختر شایسته ایران: در رابطه با بعد از فروپاشی مسلما انتخاب شخص من پادشاهی است و شخص شاهزاده رضا پهلوی

بهاره بهاری، دندانپزشک و مدل ایرانی

بهاره بهارى به دلیل فعالیت در عرصه مد و لباس در فضای مجازی شهرتی به هم زده و توانسته عنوان دخترشایسته میس گلوب ۲۰۱۸ و دختر شایسته میان قاره ای۲۰۱۹ را کسب کند.

_خانم بهارى زمانی که از دوبی به فیلیپین بازگشته ، به مدت 15 روز در اتاقی در سالن ترانزیت فرودگاه مانیل در فیلیپین نگهداری شد.

بهاره بهاری روز ۱۷ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۵ مهر ۹۸) با انتشار یک ویدئو بيان کرد زمانی که از دوبی به فیلیپین بازگشته، در فرودگاه مانیل دستگیر شده

پیشتر، عفو بین الملل با صدور بیانیه ای خطاب به مقامات فیلیپین، نوشته بود بازگرداندن این پناهجوی ۳۱ ساله او در معرض بازداشت و شکنجه قرار می‌گیرد.

بهاره بهاری دندانپزشکی در فیلیپین است که در مسابقات دختر شایسته در کشورهای مختلف به عنوان نماینده ایران شرکت می‌کرد و همواره از پرچم شیر‌و‌خورشید‌نشان ایران و عکسی از شاهزاده رضا پهلوی در این رقابت ها استفاده کرده است.

در این گفتگو ، بهاره بهاری در مورد موضع خود در قبال دولت ایران و آنچه که هنگام بازداشت در فرودگاه فیلیپین در معرض آن قرار گرفت صحبت کرد.

چرا رژیم ایران وقتی شما در فیلیپین بودید می خواست شما را به ایران تبعید کند؟

والا جواب این سوال رو باید از رژیم ایران پرسید و از اونها مدارک کافی برای ادعاهاشون خواست.

در مورد من دو بار دیپورت اتفاق افتاد یک مرتبه در تونس و یک مرتبه در فیلیپین پس در نتیجه نمی تواند اتفاقی باشد و عمد در کار بوده در زمان تونس من اصلا متوجه نبودم که جریان از چه قرار هست مخصوصا که کنسول سفارت ایران در تونس به من مراجعه کرد و خیلی با روی خوش و دوستانه صحبت کردند و من اون زمان تجربه کافی نداشتم از روش ها و تاکتیک ها و منظور افراد از صحبت هایی که دارند مثلا من نمیفهمیدم وقتی می گویند ما میتونیم بهت کمک کنیم یعنی چه؟ معمای این جمله رو من بعد از دیپورت فیلیپین و دیدن دو رویی ها و بازی های بسیار بود که درک کردم .

به هر روی من در زمان تونس فکر میکردم ماجرا بخاطر شباهت اسمی یا مشکل ویزا باشد اما وقتی در فیلیپین تکرار شد با توجه به اینکه شش سال ساکن فیلیپین بودم و هیچ مشکل حقوقی و قانونی نداشتم و اینکه پلیس اینترپل فیلیپین به من واضح گفت که ایران استرداد شما رو خواسته است برایم واضح شد که جریان از چه قرار است و جمهوری اسلامی خواستار بازگرداندنم به ایران شده.

دلایل که می‌توانم از سمت خودم بگویم مخالفت علنی من با رژیم ایران و مشخصا سید علی خامنه ای و شکستن تابوهای آنهاست . و اینکه در کشوری بودم که انجام این کار به سادگی ممکن بود زیرا فیلیپین مثل امریکا و کانادا براب افراد حقوقی که باید قائل نیست.

هنوز روزنامه های وابسته به رژیم را می‌توان با یک سرچ نام من یافت که چه دلایلی را عنوان کردند . البته من برگه دادگاه ایران که نوشته شده بود مفسد فی الارض و اقدام علیه امنیت کلی را با چشم خود دیده ام که شاکی فردی به نام حسنی زاده بود که گویا در دادگاه قضایی خرم آباد کار می‌کند.

اما در کل من دو سال قبل از جریان دیپورت از سمت کنسول سفارت ایران در مانیل که علیرضا صادقی نام دارد مورد تهدید و فشار بودم وی حتی علنی یک مرتبه گفت ما می‌توانیم از روش گونی استفاده کنیم اگر واقعا نمیخای به سفارت مراجعه کنی . چیزی که آنها از من میخواستند همکاری با رژیم بود در پی پیشبرد اهدافشان

موضع شما در قبال دولت ایران چیست؟

موضع من بسیار روشن بوده و هست . ریشه کن شدن سیستم جمهوری اسلامی از پایه . من کاملا با این سیستم مخالف هستم که روحانیون کشور را اداره کنند جایگاه روحانیت در مسجد و موعظه است نه تصمیم گیری های سیاسی و اقتصادی که باید افراد دارای تحصیلات آن باشند.

چه زمانی انتظار از بین رفتن حکومت جمهوری اسلامی و بازگشت به مشروطه؟

‏جواب این سوال آسان نیست حقیقتا گاهی ناامید می‌شوم با دیدن اینکه چطور قدرت های جهان چون روسیه و چین و انگلیس و آلمان در حال نادیده گرفتن مردم ایران و مبارزات آنها هستند ، و خب میدانم باید فشاری از سمت جامعه بین الملل نیز روی مسوولان جمهوری اسلامی باشد تا فشار داخلی نیز به نتیجه ای برسد ، اما با دیدن مردم ایران از طرفی امید میگیرم مردم ما بارها قیام کردند و خواسته هایشان را فریاد زدند و کشته شدند همین اخیرا خوزستان را داشتیم که چگونه جهان ما را نادیده گرفت این تاسف بار هست.

اما بنظرم زمان نابودی رژیم جمهوری اسلامی نزدیک هست با توجه به اینکه اکثریت مردم نارضایتی از اقتصاد و مسایل معیشتی و سلامتی رو باهاش درگیر هستند.

شاید اگر نیمی از مردم قیام کنند و متحد کنار هم بایستند و صدا و سیما و پایگاه اصلی را در اختیار بگیرند همین امسال بشود از شر‌این طاعون خلاص شد و این را هم در نظر بگیریم که چهل و دو سال در مقابل تاریخ اصلا زمان زیادی محسوب نمی‌شود و تاکنون برای تغییر خوب پیش رفته ایم.

در رابطه با بعد از فروپاشی مسلما انتخاب شخص من پادشاهی است و شخص شاهزاده رضا پهلوی اما تا آن زمان یعنی تا زمان فروپاشی گمان می‌کنم بهتر تمرکز روی اتحاد برای براندازی نظام باشد تا تعیین نوع سیستم حکومت بعدی

آیا زندگی در خارج از ایران با توجه به شرایط کنونی بهتر است و چرا؟

هرکسی از زندگی خواسته هایی دارد برای من خوشبختی وقتی بود که به از محل کارم به خانه برمیگشتم و چایی سماور آماده بود و با مادرم یک استکان چایی مینوشیدیم و هم کلام بودیم.پس خوشبختی جایی بود که او بود چه داخل ایران یا خارج از ایران و متاسفانه من بهای سنگینی که دادم در راه افکار و باورهام این بود که مادرم را هنگام بستری بودن در بیمارستان و بعد فوت او نتوانستم ببینم و این درد و خلا تا ابد در قلبم خواهد بود و خب کینه ی جدی نسبت به جمهوری اسلامی

. اما مسلما اولین چیزی که در کشورهای خارجی داریم آزادی است مثل آزادی پوشش ، اندیشه، بیان ، انتخاب و و و در حالی که در ایران هیچ گونه آزادی نداریم و دومین مسیله امنیت هست که در کشورهای پیشرفته وجود دارد شامل امنیت جانی ، شغلی، امنیت عمومی ، اجتماعی ،روانی، اقتصادی،بهداشتی .. که ما هیچ کدام ازین امنیت را در ایران متاسفانه نداریم من در خیابان که راه میرفتم با شنیدن صدای موتور شدیدا احساس ترس و وحشت داشتم که آلان یا به بدن من دست درازی خواهد کرد یا کیف ما را خواهد زد یا اسید می‌خواهد بریزد و هرگز در خیابان احساس آرامش و امنیت نداشتم .

نسبت به بقیه مسایل هم همینطور بود نمیتوانستم احساس امنیت کنم برای سرمایه گذاری در کاری و احساس میکردم الان کلاهبرداری ورشکستگی مشکلی پیش خواهد آمد و سرمایه ای که براش زحمت کشیدم به باد خواهد رفت که همین طور هم شد.

بنابراین زندگی در خارج از ایران مسلما امنیت آزادی و رفاه نسبی را خواهد داشت اما ضامن خوشحالی و خوشبختی نیست زیرا هرکسی از خوشبختی تعریف بخصوص خودش را دارد

زنان ایرانی سالهاست که رنج برده اند. به نظر شما؛ این وضعیت چه زمانی تغییر می کند و زنان می توانند از این رنج رهایی یابند؟

زنان ایران نقش مهمی دارند در کم شدن رنج هایی که شاهدش هستیم . اول قدم کنار گذاشتن حسادت نسبت بهمدیگر هست خب همه میدانیم که بین خانم ها یک حس رقابت و برتری جویی وجود دارد که باعث شده تمام این لوازم های آرایشی و عمل های جراحی به رونق برسند من فکر می‌کنم اگر به این نتیجه برسند زنان کشورمان که میهن ما در حال حاضر به زنان زیبا و خوش اندام نیاز ندارد بلکه به زنان روشن فکر شجاع و مبارز نیازمند هست تاثیر زیادی در متحد شدن زنان خواهد داشت

و در نتیجه کم شدن دردهای مشترک .جمهوری اسلامی خیلی خوب میداند که چه می‌کند ، یکی از تاکتیک های که استفاده کرده است طی این سال‌های مقابل هم گذاشتن مردم بوده است مثلا زن با حجاب مقابل زن بی حجاب ، زن مجرد مقابل مطلقه یا متاهل ،شیعه مقابل سنی و مسیحی و بهایی که فقط نمونه هایی هستند

ما نباید وارد بازی رزیم بشویم باید تمرین کنیم با خود که اگر خانمی با حجاب هست یا نیست مطلقه ست یا مجرد به من مربوط نیست ، من می‌توانم بر اساس اخلاق مداری او با وی رابطه داشته باشم یا نداشته باشم اما هرگز حق روبروی او ایستادن ندارم اجازه ندهیم رژیم ما رو مقابل هم بگذاره و بین ما جنگ بسازه و خودش به چپاول مشغول باشه کنار هم باشیم و دایم بگوییم این خانم این آقا هم میهن من هست ما باهم هستیم و مقابل رژیم نه مقابل هم.

و اینکه زنان تاکنون نقش خیلی مهمی داشتند در مبارزه با رژیم فراموش نکنیم که اگر امروز زنی می‌تواند موهایش بیرون باشد از زیر روسری بخاطر تلاش های زنان طی چهل و دو سال بوده و اینکه هر مردی در دامن یک زن رشد می‌کند پس زنان ما نقش خیلی مهمی دارند برای ایجاد نغییر اساسی در ایران و رژیم نیز خوب میداند برای همین دایم سعی در سرکوب زنان داشته