بازداشت دست‌کم ۴۰ شهروند در تهران به دلیل دیوارنویسی علیه حکومت

در دو ماه گذشته ، نیروهای امنیتی در تهران دست‌کم ۴۰ جوان را به جرم نوشتن شعارهای ضد رژیم بر روی دیوارها بازداشت کردند.

این دستگیری ها در حالی صورت می گیرد که رژیم ایران اقدامات امنیتی خود را در پایتخت و شهرهای بزرگ افزایش داد.

نوامبر امسال ، مصادف با اولین سالگرد اعتراضات مردمی در سال ۱۳۹۸ ، و شهروندان همچنین تصاویر شعارها را به یاد قربانیان و به عنوان یادآوری در شبکه های اجتماعی برای سرکوب اعتراضات منتشر کردند.

شهروندانی که به جرم نوشتن نقاشی دیواری روی دیوارهای مختلف در تهران دستگیر شده اند ، بین ۲۰ تا ۴۰ سال دارند.

یک منبع آگاه در این باره گفت: “برخی از این افراد مجبور به اعتراف شدند و خانواده های آنها تحت فشار قرار گرفتند تا سکوت کنند.

همچنین این شهروندان از حق انتصاب وکیل محروم هستند و به خانواده های آنها گفته شد: نیازی به وکیل نیست ، مشکل حل خواهد شد.”

نوشتن شعارهای منتقد نیروهای نظامی و مقامات رژیم ایران ، از جمله علی خامنه ای و سپاه پاسداران ، با اعتراضات مکرر سراسری در سه سال گذشته ، افزایش یافته است.

رسانه ها همچنین به مناسبت های مختلف تصاویری از این شعارها را بر روی دیوارها منتشر کردند ، اما تاکنون هیچ مقام رسمی و قضایی از تعداد بازداشت شدگان خبر نداده است. بسیاری از این دستگیری ها در شهرهایی با پوشش خبری کمتر اتفاق می افتد.

انتقال به کمپ ترک اعتیاد به مواد مخدر … و فشار برای اعتراف

برخی از خانواده های جوانان بازداشت شده در تهران می گویند حداقل دو نفر از آنها به اردوگاه های اعتیاد منتقل می شوند زیرا آنها مجبور به اعتراف به اعتیاد شده و در شرایط عادی شعار نمی نویسند.

در بسیاری از موارد ، رژیم ایران مخالفان و تظاهرکنندگان را به اتهامات اخلاقی و شخصی متهم می کند و آنها را مجبور به اعتراف جلوی دوربین می کند.