ایران در سال ۲۰۲۲ دومین زندان بزرگ نویسندگان دنیا بود!
ایران در سال ۲۰۲۲ دومین زندان بزرگ نویسندگان دنیا بود!

ایران در سال ۲۰۲۲ دومین زندان بزرگ نویسندگان دنیا بود؛ گزارشی توسط انجمن قلم آمریکا در مورد وضعیت آزادی بیان برای نویسندگان جهان در سال ۲۰۲۲ منتشر شده است که بیان می‌دارد ۳۱۱ نویسنده در طول این سال در انتقام از اظهار نظرهایشان، به زندان افتاده‌اند.

ایران در سال ۲۰۲۲ دومین زندان بزرگ نویسندگان دنیا بود!

دو کشور چین و ایران بیشترین تعداد نویسندگان زندانی را در سال گذشته داشته‌اند و به عنوان بدترین کشورهایی که در زمینه آزادی بیان دارای عملکرد ضعیفی هستند شناخته شده‌اند. این گزارش ذکر می‌کند که در چین ۹۰ نویسنده و در ایران ۵۷ نویسنده در سال گذشته به زندان افتادند. همچنین، بیشترین تعداد نویسندگان در خطر نیز به این دو کشور اختصاص دارد.

انجمن قلم آمریکا در گزارش خود به وضعیت جدیدی اشاره کرده است که به تازگی در ایران رخ داده است. این انجمن به اعتراضات سراسری اخیر در ایران اشاره کرده و اعلام کرده است که حکومت ايران به دنبال این اعتراضات، ۳۹ نویسنده را بازداشت کرده است. بر اساس گفته‌های این گزارش، این میزان بیشترین رشد آمار نویسندگان بازداشتی در ایران است.

به علاوه، این گزارش نشان می‌دهد که ایران دارای بزرگترین زندان زنان نویسنده در جهان است و از بین ۴۲ نویسنده زن زندانی در سطح جهان، ۱۶ نفر آنها در ایران به سر می‌برند. به همین ترتیب، چین با ۱۱ نویسنده زن زندانی، پس از ایران، بالاترین آمار را دارد.

وئديو/ دوختن کیسه زباله با بنر خامنه‌ای

ویدئویی در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که کیسه زباله دوخته شده با بنر خامنه‌ای را نشان می دهد.