انفجار و آتش‌سوزی در پالایشگاه بیرجند، کمتر از یک سال پس از افتتاح
انفجار و آتش‌سوزی در پالایشگاه بیرجند، کمتر از یک سال پس از افتتاح

رسانه‌های ایران اخباری «تراژیک» از انفجار در مخازن پالایشگاه هیدروکربن بیرجند منتشر کرده‌اند، و فرماندار این شهر اعلام کرده است که آتش به تمامی ۱۸ مخزن این پالایشگاه گسترش یافته است.

انفجار و آتش‌سوزی در پالایشگاه بیرجند، کمتر از یک سال پس از افتتاح

علی فاضلی فرد، در گزارشی ارائه شده به ایرنا، اظهار داشته است که تمام این مخازن به شدت در آتش سوخته و به علت احتمال وقوع انفجارهای فوری، نیروهای امدادی از محل حادثه «عقب گرفته‌اند».

فرماندار بیرجند نیز در خصوص این حادثه اظهار کرده که با توجه به نوع مواد سوختی موجود در مخازن، ریختن آب به منظور خاموش کردن حریق کارآمدی ندارد.

همچنین، محمدعلی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی، افزوده است که شرایط حریق در منطقه به مرحله‌ای رسیده که لازم است اجازه داده شود “خودسوزی” رخ دهد و باید به حفظ جان امدادگران و افراد حاضر در منطقه فکر شود.

مهار آتش در مخازن ۲۵۰ تنی این پالایشگاه

او، با توجه به دشواری‌های بسیار در مهار آتش در مخازن ۲۵۰ تنی این پالایشگاه، اعلام کرد که دستور تخلیه فوری داخل و اطراف مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند صادر شده است به منظور حفظ جان افراد.

همچنین، استاندار خراسان جنوبی در اطلاع‌رسانی شامگاه یکشنبه اعلام کرد که ۱۵ مخزن از مخازن این پالایشگاه دچار انفجار شده و به طور کامل سوخته‌اند و حریق نسبتاً مهار شده است.