انفجار سنگین در فرودگاه پسکوف روسیه
انفجار سنگین در فرودگاه پسکوف روسیه

انفجار سنگین در فرودگاه پسکوف روسیه؛ صبح امروز (چهارشنبه)، ارتش اوکراین با استفاده از بیش از ۱۲ پهپاد، به فرودگاه شهر “پسکوف” در نزدیکی مرزهای استونی و لتونی حمله نمود.

انفجار سنگین در فرودگاه پسکوف روسیه

منابع روسی اعلام کرده‌اند که در ساعات اولیه صبح امروز (چهارشنبه)، شهر “پسکوف” در نزدیکی قلمرو کشورهای “استونی” و “لتونی” که عضوی از ناتو هستند، تحت حمله پهپادهای ارتش اوکراین قرار گرفته است.

رئیس منطقه “پسکوف”، میخائیل ودرنیکف، حمله پهپادهای ارتش اوکراین را تأیید کرد. او درباره واقعه اعلام کرد که ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، نشان دهنده انفجار و حضور یک سامانه پدافندی در آسمان شب بود. وی افزود که نیروهای ارتش روسیه این حمله پهپادی را در فرودگاه پسکوف دفع کرده‌اند و از آغاز این حادثه تاکنون در محل حضور داشته‌اند.

او ادامه داد: “در حال حاضر، اطلاعات ابتدایی نشان می‌دهد که هیچ تلفاتی گزارش نشده است. تلاش ما برای ارزیابی خسارات به اموال در حال انجام است.”

احتمال وقوع خسارات به باند فرودگاه

پس از حمله پهپادها، مقام‌های روس به مدت محدودی حریم هوایی منطقه‌ای که تحت حمله قرار گرفته بود را مسدود کردند. همچنین، به دلیل احتمال وقوع خسارات به باند فرودگاه، تمامی پروازهای برنامه‌ریزی شده برای امروز (30 آگوست، هشتم شهریور ماه) از فرودگاه پسکوف لغو گردید.