انفجار در سیلوی غلات در ترکیه: ده نفر مجروح و زخمی
انفجار در سیلوی غلات در ترکیه: ده نفر مجروح و زخمی

در روز دوشنبه، ۱۶ مرداد، در نزدیکی بندر دیرنجه در شمال غربی ترکیه، یک انفجار در سیلوی ذخیره‌گاه غلات رخ داد و ده نفر مصدوم شدند.

انفجار در سیلوی غلات در ترکیه: ده نفر مجروح و زخمی

در روز دوشنبه، ۱۶ مرداد، در نزدیکی بندر دیرنجه در شمال غربی ترکیه، یک انفجار در سیلوی ذخیره‌گاه غلات رخ داد و ده نفر مصدوم شدند. اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که حدود ۱۵ هزار تن غلات به عنوان نتیجه این انفجار آسیب دیده است.

استاندار قوجاایلی، که بندر در تابعیت آن واقع شده است، اعلام کرد که انفجار در نزدیکی سیلو‌های سازمان غلات ترکیه به دلیل “فشرده شدن گرد و غبار گندم در حین انتقال گندم از کشتی به سیلو” رخ داده است. واضح است که در ویدئوها منتشر شده در رسانه‌های ترکیه، شعله آتش و دود مشاهده می‌شود که بیشتر به انفجار مواد آتش‌زا شباهت دارد، اما اطلاعات دقیق‌تری برای تحلیل دقیق ما ارائه نمی‌دهد.

دليل وقوع اين انفجار

استاندار قوجاایلی در این زمینه اظهار کرده که از نظر فنی امکان وقوع انفجار به دلیل فشرده شدن گرد و غبار گندم وجود دارد، اما همچنان در حال بررسی هر دلیل ممکن برای این انفجار هستند.

همچنین، وزارت حمل و نقل ترکیه اعلام کرده که به علت این انفجار به هیچ کشتی آسیبی وارد نشده است. این اطلاعات مهمی هستند تا شرایط و ابعاد حادثه به‌طور دقیق‌تر مورد بررسی قرار گیرند.