انفجار در ساختمان شبه نظامیان جمهوری اسلامی در دیرالزور
انفجار در ساختمان شبه نظامیان جمهوری اسلامی در دیرالزور

انفجار در ساختمان شبه نظامیان رژیم ایران در دیرالزور؛ یک روز پس از حمله اسرائیل به فرودگاه حلب، در شهر دیرالزور سوریه، یک انفجار در یک ساختمان محل استقرار نیروهای شبه نظامی جمهوری اسلامی رخ داد .

انفجار در ساختمان شبه نظامیان جمهوری اسلامی در دیرالزور

یک روز پس از حمله اسرائیل به فرودگاه حلب، در شهر دیرالزور سوریه، یک انفجار در یک ساختمان محل استقرار نیروهای شبه نظامی جمهوری اسلامی رخ داد که چهار نفر کشته و هشت نفر زخمی شدند. این حادثه با همزمانی پرواز همزمان پهپادها رخ داد.

دیده بان حقوق بشر سوریه از حملات قبلی اسرائیل به سوریه خبر داده و از کشته شدن ۱۶ نیروی وابسته به جمهوری اسلامی در ماه گذشته خبر داده بود.

فرودگاه حلب در ماه شهریور همچنین هدف حملات اسرائیل قرار گرفت و پس از آن به مدت سه روز بسته بود. فرودگاه بین‌المللی دمشق همچنین در گذشته هدف حملات اسرائیل بوده است.

۱۶ نیروی وابسته به جمهوری اسلامی در سوریه کشته شده‌اند.

منطقه‌ی شرقی استان دیرالزور، که یکی از مناطق نفت‌خیز سوریه است، تحت کنترل ارتش سوریه و نیروهای متحد جمهوری اسلامی قرار دارد. این منطقه در گذشته هم بارها هدف حملات نظامی قرار گرفته است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین در ماه گذشته اعلام کرده بود که ۱۶ نیروی وابسته به جمهوری اسلامی در سوریه کشته شده‌اند.

یک روز پیش از این انفجار در دیرالزور، خبرگزاری دولتی سوریه اعلام کرده بود که فرودگاه حلب، دومین فرودگاه بزرگ سوریه، به دلیل حملات هوایی اسرائیل، از کار افتاده است.

قبلاً نیز فرودگاه حلب و فرودگاه بین‌المللی دمشق بارها هدف حملات نظامی اسرائیل قرار گرفته بودند.