انجام اولین آزمایش برای

رسانه های ایرانی امروز گزارش دادند که اولین “واکسن کرونا ایرانی” برای کرونا “با موفقیت” روی یک زن آزمایش شد.

از طرف خود “کیانوش جهانپور” سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران گفت: “تولید واکسن کرونا ایرانی نیازی به تأیید سازمان بهداشت جهانی ندارد و هنگامی که بخواهیم واکسن را صادر کنیم ، درخواست مجوز بین المللی خواهیم کرد.”

و رسانه ها ذکر کردند که نام داوطلب ایرانی “طيبة مخبر” دختر رئیس کمیته اجرایی کمیته “فرمان امام” است.

این گزارش می افزاید که آزمایش دوم برای واکسن بر روی یکی از “مدیران ارشد” این کمیته انجام خواهد شد.

قابل ذکر است که کمیته اجرایی فرمان امام یکی از نهادهای اقتصادی تحت نظارت راهنما است و تولید ماسک در کشور را در انحصار خود دارد.

یک شرکت تابعه از این سازمان عظیم اقتصادی در حال تولید واکسن کرونا است.

پیش از این ، مینو محرز ، عضو کمیته علمی ستاد کنترل کرونا ، گفته بود که اولین مرحله آزمایش انسانی برای “واکسن کرونا ایرانی” با شرکت ۵۶ نفر آغاز می شود.

به گفته وی ، “در این مرحله ، به داوطلبان دو تزریق ، با فاصله دو هفته داده می شود.”

محرض افزود: اگر همه چیز خوب پیش برود و از سازمان بهداشت جهانی تأیید بگیریم ، می توانیم واکسن کرونا ایرانی را در اواخر بهار سال آینده تزریق کنیم.

این زمان بندی دور در حالی است که بسیاری از فعالان شبکه های اجتماعی و افکار عمومی در ایران ، طی هفته های اخیر ، از دولت خواسته اند واکسن های خارجی را برای مقابله با تعداد مرگ های ناشی از ویروس خریداری و وارد کند.

در همین حال ، بسیاری از کشورهای اروپایی ، ایالات متحده و اسرائیل واکسیناسیون علیه کرونا را در سراسر کشور آغاز کرده اند و انتظار می رود تا تابستان سال آینده بخش زیادی از مردم واکسینه شوند.