انتقال شبانه لیلا نقدی‌پری از زندان قرچک به اوین
انتقال شبانه لیلا نقدی‌پری از زندان قرچک به اوین

مجید برزگر، کارگردان سینمای ایران، در پستی در اینستاگرام از انتقال شبانه همسرش، لیلا نقدی‌پری، سینماگر زندانی از زندان قرچک به اوین خبر داد.

انتقال شبانه لیلا نقدی‌پری از زندان قرچک به اوین

مجید برزگر نوشت که همسرش طی یک تماس تلفنی این خبر را به او داده و اضافه کرده که “هیچ کدام از وسایل شخصی‌اش را و داروهایش را هم بر نداشته. نگفته‌اند و نمی‌دانسته در حال انتقال است. از پیگیری‌ام با خانواده زندانیان زن در اوین به این نتیجه می‌رسم که به بند عمومی نرفته و سوال این است حالا کجای اوین نگهش می‌دارن؟ کدام بخش و بند لابد امنیتی؟”

لیلا نقدی‌پری، سینماگر و عضو هیئت مدیره انجمن طراحان فیلم سینمای ایران، سال قبل هم به دلیل انتشار یک ویدئو در حمایت از اعتراضات سراسری، چند بار احضار شده بود. او ظهر روز ۲۵ شهریور از خانه خارج شد و بعد از حدود ۳۰ ساعت بی‌خبری از زندان قرچک تماس گرفت و گفت که بعد از بازداشت، به آنجا منتقل شده است.

بسیاری از هنرمندان و سینماگران ایران، با شروع اعتراضات سراسری “زن، زندگی، آزادی”، از معترضان حمایت کردند و با سرکوب شدید حکومت روبرو شدند. تعدادی مانند ترانه علیدوستی، مهدی یراحی، توماج صالحی، و غیرهدستگیر شدند و برخی از آنان با احکام سنگین قضایی روبرو شدند.