خبرنگار
انتقاد شديد به دليل عدم توجه به مسئله ضرب‌وشتم خبرنگار در دانشگاه علوم پزشکی

انتقاد شديد به دليل عدم توجه به مسئله ضرب‌وشتم خبرنگار در دانشگاه علوم پزشکی، در پی اعلام این خبر که بخش حراست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران ، در برخورد با خبرنگار “صبح نو” ، انگشتان خود را شکسته، انجمن روزنامه نگاران تهران و برخی از نمایندگان مجلس با انتقاد از این دانشگاه خواستار پیگیری موضوع توسط وزارت بهداشت شدند.

ضرب و شتم یک خبرنگار در دانشگاه علوم پزشکی

در پی اعلام این خبر که بخش حراست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران ، در برخورد با خبرنگار “صبح نو” ، انگشتان خود را شکسته، انجمن روزنامه نگاران تهران و برخی از نمایندگان مجلس با انتقاد از این دانشگاه خواستار پیگیری موضوع توسط وزارت بهداشت شدند.

روز دوشنبه ، ۲۷ اردیبهشت ماه ، فائزه مومنی ، خبرنگار روزنامه صبح نو ، در مرکز واکسیناسیون مجموعه ساعی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

خانم مومنی در توییتر خود نوشت که پس از مصاحبه با دکتر و کادر مرکز واکسیناسیون ، مرکز حفاظت خواستار پاک کردن فایلهای صوتی مصاحبه او شده و انگشت او را شکسته است.

انتقاد شديد به دليل عدم توجه به مسئله ضرب‌وشتم خبرنگار

در رابطه با این موضوع ، انجمن صنفی روزنامه نگاران تهران ، حمله خبرنگاری هنگام گزارش و انجام وظیفه خبرنگاری را حکایت از تشدید عدم امنیت حرفه روزنامه‌نگاری در ایران خوانده

وی از مقامات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی “سریعاً با این رفتار غیرقانونی و و خودسرانه‌ عوامل خود، برخوردهای قانونی را انجام و از خبرنگار عذرخواهی کرد.”

این انجمن از صدور ا اطلاعیه ای خبر داد كه “مقامات كشور حقوق رسانه ها و روزنامه نگاران را نادیده می گیرند و در بسیاری موارد نقض امنیت حرفه روزنامه‌نگاری به اشكال مختلف رسیده است كه همه به خود اجازه می‌دهد چنین رفتارهای مجرمانه و پرخاشگرانه را نسبت به یک خبرنگار انجام دهد.