انتشار فایل صوتی صحبت‌های ترامپ درباره نگهداری سند سری حمله به ایران
انتشار فایل صوتی صحبت‌های ترامپ درباره نگهداری سند سری حمله به ایران

انتشار فایل صوتی صحبت‌های ترامپ درباره نگهداری سند سری حمله به ایران؛ شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام می‌کند که در یک مکالمه دو دقیقه‌ای، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، مدارک رده‌بندی شده پنتاگون را درباره حمله به ایران نه تنها نگه داشته است، بلکه به افرادی بدون مجوز دسترسی به اسناد دولتی محرمانه نشان داده است.

انتشار فایل صوتی صحبت‌های ترامپ درباره نگهداری سند سری حمله به ایران

روزنامه واشنگتن‌پست پس از مدتی از انتشار گزارش سی‌ان‌ان، اعلام کرد که به فایل صوتی این مکالمه دسترسی دارد و گزارشی درباره آن منتشر کرده است. در این گفت‌وگو، آقای ترامپ به طور آشکار به آگاهی خود از محرمانه بودن این اسناد اشاره کرده و حتی با داشتن آنها “مباهات” می‌کند.

در فایل صوتی مذکور، آقای ترامپ در تابستان ۲۰۲۱، در باشگاه گلف خود در ایالت نیوجرسی، به نویسنده‌ای کتاب که قرار است در آینده منتشر شود، صحبت می‌کند. در این مکالمه، آقای ترامپ به نویسنده نشان می‌دهد که هنوز یک سند محرمانه و مربوط به حمله به ایران وجود دارد.

این خیلی محرمانه است

در فایل صوتی مذکور، آقای ترامپ هنگامی که صدای به هم خوردن کاغذها در پس‌زمینه قابل شنیدن است، در مورد طرح ارائه شده توسط پنتاگون برای حمله به ایران صحبت می‌کند. او به افراد حاضر در جلسه می‌گوید: “نگاه کنید، سندها اینهاست. به عنوان رئیس جمهور می‌توانستم آنها را از حالت طبقه‌بندی خارج کنم، اما اکنون نمی‌توانم. جالب نیست؟ این خیلی باحال است.”

در بخشی دیگر از فایل صوتی، آقای ترامپ با اشاره به یک سند، می‌گوید: این خیلی محرمانه است