آرمان انصاری‌فر
امین انصاری‌فر (راست) و آرمان انصاری‌فر

فرزانه انصاری‌فر، خواهر فرزاد انصاری‌فر، از قربانیان اعتراضات مردمی در آبان ۹۸، اعلام کرد که مقامات جمهوری اسلامی پدر و برادرش، امین و آرمان انصاری‌فر را آزاد کرده‌اند.

خانم فرزانه با انتشار تصویری از پدر و برادرش همراه با گل در صفحه اینستاگرام خود تایید کرد که آنها با قرار وثیقه آزاد شده اند.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی آقای امین انصاری‌فر را در تاریخ ۳۰ بهمن امسال بازداشت کرده بودند، سپس با حضور در دادسرای عمومی انقلاب بهبهان به زندان این شهر منتقل شدند.

جمهوری اسلامی او را به تبلیغ به نفع گروه‌ها یا سازمان‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی متهم کرده بود.

گزارش های حقوق بشر فاش کردند که این بازداشت به دلیل حضور امین انصاری‌فر به عنوان شاهد عینی مرگ پسرش و سرکوب امنیتی خانواده وی در دادگاه بین المللی مردم آبان ۹۸ بوده است.

یک روز پس از دستگیری پدر، نیروهای امنیتی آرمان انصاری‌فر را به اتهام تبلیغ علیه نظام بازداشت و او نیز به بازداشتگاه بهبهان منتقل شد.

برخی منابع حقوق بشر در ایران اعلام کرده اند که مقامات امین و آرمان انصاری‌فر را با قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی تا پایان دادگاه به طور موقت آزاد کردند.

شایان ذکر است که خانم فرزانه انصاری‌فر خود به دلیل پیگیری قتل برادرش در آبان ۹۸ به چهار سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است.