اقدام بی‌سابقه امارات
اقدام بی‌سابقه امارات

شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس جمهور امارات، امروز کنفرانس COP28 را در امارت دبی افتتاح کرد و از ایجاد یک صندوق 30 میلیارد دلاری برای راه حل های آب و هوایی در سراسر جهان خبر داد.

اقدام بی‌سابقه امارات: صندوق 30 میلیارد دلاری برای حل چالش‌های آب و هوا ایجاد می‌شود

شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی، در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین کنفرانس اعضای کنوانسیون کلی سازمان ملل متحد در مورد تغییرات اقلیمی، اعلام کرد که یک صندوق جدید با اعتبار 30 میلیارد دلار برای اجرای راه حل‌های جهانی در زمینه‌های آب و هوا تأسیس خواهد شد. این اقدام به منظور حمایت از راهکارهای جهانی در حوزه مسائل آب و هوا انجام می‌شود و این اظهارنظر در حاکمیت امارات راجع به تعهدات برنامه‌های جهانی مبتنی بر تغییرات اقلیمی نشان می‌دهد.

تغییر اقلیم و پیامدهای

رئیس جمهور امارات روز جمعه در افتتاحیه اجلاس جهانی اقدام اقلیمی با بیان اینکه امارات متعهد شده است تا سال 2030 میزان انتشار گازهای گلخانه ای را تا 40 درصد کاهش دهد، گفت: جهان با چالش های زیادی مواجه است که مهم ترین آنها تغییرات اقلیمی است. تمام جنبه های زندگی را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: نشست امروز ما در شرایطی برگزار می‌شود که جهان با چالش‌های زیادی مواجه است که مهم‌ترین آنها تغییر اقلیم و پیامدهای آن است که بر همه جنبه‌های زندگی تأثیر می‌گذارد.

رئیس جمهور تاکید کرد که امارات 100 میلیارد دلار در تامین مالی اقدامات اقلیمی و انرژی های تجدیدپذیر و پاک سرمایه گذاری کرده است و متعهد به سرمایه گذاری 130 میلیارد دلاری دیگر طی هفت سال آینده است.