اعلام اجرای حکم اعدام برای میلاد زهره‌وند توسط رسانه‌های حقوق بشر
اعلام اجرای حکم اعدام برای میلاد زهره‌وند توسط رسانه‌های حقوق بشر

بعضی از منابع حقوق بشر اعلام کرده‌اند که میلاد زهره‌وند، یکی از بازداشت‌شدگان در اتفاقات اعتراضی به نام “زن، زندگی، آزادی”، در زندان مرکزی همدان، به‌صورت مخفیانه اعدام شده است.

اعلام اجرای حکم اعدام برای میلاد زهره‌وند توسط رسانه‌های حقوق بشر

نخستین بار، رسانه حقوق بشر “هه‌نگاو” اعلام کرده است که آقای زهره‌وند، که در شهر ملایر بازداشت شده بود، در روز پنجشنبه دوم آذر به اتهام قتل یکی از نیروهای امنیتی ايران اعدام شده است.

به گفته نزدیکان میلاد زهره‌وند که به رادیوفردا اظهارات کرده‌اند، امروز خانواده این زندانی به آن‌ها اطلاع داده‌اند که او اعدام شده است، اما جنازه‌اش تحویل داده نشده است. همچنین، خانواده میلاد از قبل از اعدام به هیچ اطلاعی از این اقدام نادرست مطلع نشده بوده و حتی برای ملاقات آخر نیز اطلاعی ارائه نشده است.

اعلام حکم اعدام برای میلاد زهره‌وند نشان‌دهنده ادامه‌ی الگوی اعدام بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری در ایران است. این اتفاق به عنوان هشتمین مورد از اعدام بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ایران ذکر شده است که از زمان جان باختن مهسا امینی در ماه پارسال آغاز شده است.

حکم اعدام برای میلاد زهره‌وند

با توجه به اطلاعاتی که از رسانه حقوق بشر “هه‌نگاو” به دست آمده، حکم اعدام برای میلاد زهره‌وند، که ۲۱ ساله و اهل شهر ملایر است، با استفاده از “سناریوی ساختگی” قتل یک نیروی حکومتی به نام علی نظری اجرا شده است.

این سازمان که اخبار حقوق بشر مرتبط با وضعیت در ایران را پوشش می‌دهد، افزوده است که میلاد زهره‌وند هیچ گونه اطلاع قبلی در مورد اعدام نزدیک‌الوقوع خود را دریافت نکرده بود و حتی اجازه برگزاری دیدار آخر با خانواده‌اش را نیز نداشته است.