اعتصاب غذا با دوختن لب‌ها؛ راه اعتراض سهیلا محمدی، زندانی سیاسی کُرد
اعتصاب غذا با دوختن لب‌ها؛ راه اعتراض سهیلا محمدی، زندانی سیاسی کُرد

اعتصاب غذا با دوختن لب‌ها؛ یک سازمان حقوق بشر اعلام کرده است که سهیلا محمدی، زندانی سیاسی کرد، در زندان مرکزی ارومیه به اعتراض به وضعیت خود در این زندان، با دوختن لبهای خود، به اعتصاب غذا پیوسته است.

اعتصاب غذا با دوختن لب‌ها؛ راه اعتراض سهیلا محمدی، زندانی سیاسی کُرد

سازمان حقوق بشری “هه‌نگاو”، که مقر آن در نروژ قرار دارد، گزارش داده است که سهیلا محمدی، زندانی سیاسی اهل سلماس، از روز شنبه ۱۴ مرداد، در بخش زنان زندان مرکزی ارومیه در منطقه شمال غربی ایران، به اعتراض به وضعیت خود، اقدام به اعتصاب غذا نموده است.

با توجه به این گزارش، طبق آن، خانم محمدی، به رغم گذشت سه سال از دوره پنج ساله محکومیت خود، هنوز هم از امتیاز به مرخصی و حق آزادی مشروط محروم است.

با ارجاع به گزارش منبع خبری مورد آگاهی “هه‌نگاو”، آمده است: “کارشکنی رئیس زندان مرکزی ارومیه به گونه‌ای است که حتی درخواست سهیلا محمدی برای برگزاری یک دیدار با دادستان نیز مورد مخالفت قرار می‌گیرد.”

قبلاً نیز، در اسفند ۱۴۰۱، گزارش شده بود که سهیلا محمدی به دنبال فشارهای اجرایی از سوی نهادهای امنیتی دولت و تدابیر مانع‌تراشانه آن‌ها برای جلوگیری از اعطای مرخصی، به تصمیم خودکشی روی آورده بود.

سهیلا محمدی به اتهام “عضویت در حزب حیات آزاد کردستان” محکوم به پنج سال زندان شد

این زندانی سیاسی که یک فرزند نیز دارد، در پاییز ۱۳۹۹ توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران در منطقه سلماس دستگیر شد. پس از گذشت چند ماه از دوره بازجویی، به بخش زنان زندان مرکزی ارومیه منتقل گردید.

سهیلا محمدی در شعبه یک دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام “عضویت در حزب حیات آزاد کردستان (پژاک)” محکوم به پنج سال زندان شد و تا به این لحظه، بدون حتی یک روز مرخصی، در زندان به سر برده است.