اعتراض ۲۳۲ نفر از فعالان سیاسی و مدنی ایران به قرارداد ۲۵ ساله ايران و چین

اعتراض ۲۳۲ نفر از فعالان سیاسی و مدنی ایران به قرارداد ۲۵ ساله ايران و چین، در یک  نامه اعتراضی  به رئیس جمهور چین ، 232 فعال سیاسی و مدنی در داخل و خارج  ایران توافق نامه استراتژیک 25 ساله را فاقد اعتبار دانستند و به وی یادآوری کردند که حکام جمهوری اسلامی توسط مردم انتخاب نشده اند و رژیم در حال فروپاشی است از روی استیصال به امضای این قرارداد متوسل شده است.

اعتراض ۲۳۲ نفر از فعالان سیاسی و مدنی به قرارداد ايران و چین


در یک  نامه اعتراضی  به رئیس جمهور چین ، 232 فعال سیاسی و مدنی در داخل و خارج  ایران توافق نامه استراتژیک 25 ساله را فاقد اعتبار دانستند و به وی یادآوری کردند که حکام جمهوری اسلامی توسط مردم انتخاب نشده اند و رژیم در حال فروپاشی است از روی استیصال به امضای این قرارداد متوسل شده است.

در میان امضا کنندگان شخصیت های برجسته سیاسی و مدنی مانند نرگس محمدی ، محمد نوری زاد ، دکتر کمال جعفری یزدی ، هاشم خواستار ، قاسم شعله سعدی ، حسن شریعتمداری ، جواد لعل‌محمدی ، منوچهر بختیاری و محمد مهدوی‌فر وجود دارند.

وانگ یی ، وزیر امور خارجه چین و محمد جواد ظریف ، همتای ایرانی وی طی جلسه ای در تهران سند همکاری 25 ساله ایران و چین را امضا کردند.

سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین 

وانگ یی ، وزیر امور خارجه چین و محمد جواد ظریف ، همتای ایرانی وی طی جلسه ای در تهران سند همکاری 25 ساله ایران و چین را امضا کردند.

مقامات ایرانی گفتند که این سند شامل عناصر “سیاسی ، استراتژیک و اقتصادی” است ، اما جزئیات آن را فاش نمی کند.

 

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با صدور بیانیه ای سند همکاری را اعلام کرد و در آن گفت: “این سند نقشه راهی برای همکاری همه جانبه بین ایران و چین است و بنابراین شامل هیچ توافقی نیست.”

در این بیانیه آمده است که این سند “… هیچگونه ارقام خاصی از جمله سرمایه گذاری یا منابع مالی و پولی را شامل نمی شود.”