اعتراضات گسترده درفرانسه
اعتراضات گسترده در فرانسه

اعتراضات گسترده در فرانسه؛‌ بعد از دو شب از اعتراضات خشونت‌آمیز در پاسخ به کشته شدن یک نوجوان به دست پلیس فرانسه، دولت این کشور اعلام کرد که تعداد نیروهای پلیس را به ۴۰ هزار نفر افزایش داده است، که پنج هزار نفر از آن‌ها صرفاً در پاریس و حومه آن مستقر شده‌اند.

اعتراضات گسترده در فرانسه؛‌ قتل نوجوان و خشم مردم!

درگیری‌های شدیدی میان معترضان و نیروهای پلیس فرانسه در شامگاه چهارشنبه و پنجشنبه رخ داد و نزدیک به صد ساختمان دولتی در سراسر کشور آسیب دیدند.

ژرال دارمنن، وزیر کشور فرانسه، در روز پنجشنبه هشتم تیر اعلام کرد که تعداد نیروهای پلیس فعال در این دو شب چهار برابر بیشتر از تعداد قبلی بوده است.

پلیس فرانسه یک راننده نوجوان را در یکی از حومه‌های مهاجرنشین پاریس به ضرب گلوله کشت

در سه‌شنبه این هفته، در منطقه نانتر حومه غربی پاریس، پلیس فرانسه یک نوجوان به نام نائل را به ضرب گلوله کشت. این واقعه در ایستگاه بازرسی پلیس رخ داده است.

بر اساس اعلام مقامات قضایی فرانسه، نائل در حال رانندگی در خط ویژه اتوبوس با سرعت بالا بود و در مقابل چراغ قرمز توقف نکرده بود، بنابراین پلیس او را متوقف کرد.

فیلم قتل نائل منتشر شده و باعث ایجاد خشم و انزجار در سراسر فرانسه شده است، به خصوص در میان جوانان و خانواده‌هایی که در مناطق کم درآمد و مسکونی با پروژه‌های دولتی مسکن اجتماعی زندگی می‌کنند. این افراد به شدت اعتراض خود را نشان داده‌اند.

دستگاه قضایی فرانسه پلیس ضارب را به اتهام “قتل عمد” متهم کرده است.