اعتراضات سراسری

رسانه های اجتماعی از اعتراضات سراسری معلمان، با مطالبه اجرای رتبه‌بندی و افزایش حقوق معلمان، در مراکز استانها و شهرهای ایران در مقابل ادارات آموزش و پرورش، خبر دادند.

همزمان با بازگشایی مجدد مدارس در جمهوری اسلامی، معلمان ایرانی صبح امروز، شنبه ۳ مهر، تجمع کردند و اعلام کردند که اگر این طرح اجرا نشود، به مدارس نمی روند.

تجمعات و تظاهرات همزمان با آغاز سال تحصیلی در چندین استان از جمله تهران، شیراز، کرمانشاه، مازندران و بندر ماهشهر برگزار شد.

در طول تظاهرات، معلمان معترض بنرهایی برافراشتند و شعارهایی مانند “این همه بی‌عدالتی، هرگز ندیده ملتی”، “معلم داد بزن، حقت را فریاد بزن” و “تا حق خود نگیریم، از پا نمی‌نشینیم” سر دادند.

معلمان معترض در اعتراضات سراسری امروز گفتند که بر اساس لایحه رتبه بندی معلمان به تصویب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، حقوق معلمان باید ۸۰ درصد حقوق استادان دانشگاه باشد.

از سوی دیگر، انجمن صنفی معلمان کردستان به “کالایی شدن آموزش” اعتراض کردند و بر اساس اصل ۱۵ قانون اساسی خواستار آزادی معلمان زندانی و آموزش به زبان مادری آنها شدند.

شایان ذکر است که در ۲۵ اسفند گذشته لایحه طبقه بندی معلمان در مجلس مورد بحث قرار گرفت و اگرچه توسط نمایندگان مجلس به تصویب رسید، اما جزئیات این لایحه به دلیل بحث در مورد بودجه مورد نیاز به تصویب نرسید.