اعتراضات آبان ۹۸
اعتراضات آبان ۹۸؛ هشدار پلیس امنیت به خانواده های کشته‌شدگان آبان در آستانه سالگرد اعتراض ها

اعتراضات آبان ۹۸؛ پلیس امنیتی با بسیاری از خانواده هاى کشته‌شدگان اعتراض‌های آبان ۹۸، تماس گرفته تا از مصاحبه با رسانه ها یا برگزاری مراسم یادبود آنها هشدار دهد.

هشدار پلیس امنیت به خانواده های کشته‌شدگان آبان در آستانه سالگرد اعتراض ها

هشدار پلیس امنیت به خانواده های کشته‌شدگان آبان در آستانه سالگرد اعتراض ها؛ پلیس امنیتى با بسیاری از خانواده‌های کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ تماس گرفته تا درباره مصاحبه با رسانه‌ها یا برگزاری مراسم یادبود به آنها هشدار بدهد

آبان زنده است

ناهید شیرپیشه، مادر بویا بختیاری ، مادر شهدای قیام آبان۹۸ در صفحه توییتر خود ، با هشتگ ‎آبان زنده است، نوشت: کسانی که فکر می کنند با حمله به منزل و بردن موبایل و وسایل شخصی قصد خاموش کردن صدای دادخواهی من را داشته و دارند سخت در اشتباهند. زهی خیال باطل.

اعتراضات آبان ۹۸

تظاهرات ایران در سال ۹۸ یا آبان خونین مجموعه ای از اعتراضات مردمی و ضد دولتی در سراسر ایران بود. این تظاهرات در تاریخ ۲۴ آبان ۹۸ پس از از سرگیری سهمیه های بنزین در ایران آغاز شد و قیمت های بنزین را به میزان ۲۰۰ درصد افزایش داد. این اعتراضات، که عمدتا در طبقه فقیر شهری و طبقه کارگر متمرکز بود، در ابتدا نسبتا صلح آمیز بود، به تدریج تبدیل به شورش خشونت آمیز علیه رژیم حاکم شد.

هنگامی که نیروهای امنیتی به سرکوب خشونت آمیز اعتراض کردند، معترضین بیشتر و در بسیاری از شهرها بودند، خیابان ها به شکل دولت درآمد و ساختمان های دولتی، اتومبیل ها، اتومبیل های پلیس، بانک ها و برخی از مغازه ها توسط تظاهرکنندگان، نیروهای امنیتی، منظم و آمدن بودند و رفتن به در برخی از مناطق شهری، بانک ها، ارتباطات، سوخت گیری، شبکه های حمل و نقل شهری و فروشگاه های دولتی نابود می شوند.

در گزارش تحقیق، خبرگزاری فرانسه می گوید بیش از۷۵۰ عکس و ویدیو نیروهای امنیتی تیراندازی توسط نیروهای امنیتی و کشته و زخمی شدن معترضان به جای مانده‌است

آژانس های خبری و سازمان های حقوق بشر در خارج از کشور، بر اساس تحقیقات و منابع آنها، تعداد کشته‌ها را از چند صد نفر تا ۱۵۰۰ نفر اعلام کردند.