اشکان خطیبی: مردم فروش کلیه شدند و ۹۰ میلیارد تومان به سپاه و بسیج در قطر پرداخت شد
اشکان خطیبی: مردم فروش کلیه شدند و ۹۰ میلیارد تومان به سپاه و بسیج در قطر پرداخت شد

اشکان خطیبی: مردم فروش کلیه شدند و ۹۰ میلیارد تومان به سپاه و بسیج در قطر پرداخت شد؛ اشکان خطیبی، بازیگر سینما و تئاتر، به ساماندهی تماشاگران تیم ملی ایران در قطر انتقاد کرده و اظهار کرده که این هزینه باید بجای مشکلات مردم مصرف می‌شد.

اشکان خطیبی: مردم فروش کلیه شدند و ۹۰ میلیارد تومان به سپاه و بسیج در قطر پرداخت شد

اشکان خطیبی، بازیگر سینما و تئاتر، در پاسخ به سازماندهی حضور تماشاگران تیم ملی ایران در قطر، طرح کرد: “در حالی که مردم با مشکلات فروش کلیه و مواجه با مشکلات اقتصادی روبه‌رو شده‌اند، ۹۰ میلیارد تومان هزینه شده است تا این ۲۰۰ نفر از پرسنل سپاه، بسیج، و سازمان ورزش و جوانان حاضر به قطر شوند.”

او با استفاده از هشتگ #فقر_فساد_گرونی اظهار کرد که این افراد به عنوان هواداران تیم ملی فوتبال ایران در قطر حاضر می‌شوند و از جیب ملت حمایت می‌کنند، در حالی که این مشارکت با واکنش‌های مختلفی همراه شده است.

اشکان خطیبی

اشکان خطیبی متولد ۱۹ مهر ۱۳۵۸ در تهران، بازیگر، خواننده، مجری و کارگردان ایرانی است. او تحصیلات را تا مقطع کارشناسی تئاتر از دانشکدهٔ هنر و معماری دانشگاه آزاد ادامه داده‌است. در سال ۱۳۷۹ به همراه بابک سعیدی یک گروه موسیقی به نام آپولون داشته‌اند که راک ایرانی می‌زدند اما از گروه جدا شد. وی پیانو، گیتار و گاهی نیز ساز دهنی می‌زند. او به غیر از موسیقی و بازیگری گاهی نمایش‌نامه‌های انگلیسی را هم به فارسی ترجمه می‌کند و مدیرگروه موسیقی ترافیک نیز هست.

اشکان خطیبی در سال ۱۳۷۷ در فیلمی به نام دفتری از آسمان ایفای نقش کرد که پخش نشد و پس از آن تئاتر را آغاز کرد. او در سال ۱۳۷۸ با سریال همسفر به کارگردانی باقری جعفری وارد قاب تلویزیون شد و از سال ۱۳۸۳ هم با فیلم خیل دور، خیلی نزدیک در سینما روی پرده رفت.

اشکان خطیبی در زمینه بازیگری در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی ایفای نقش کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم‌های «خیلی دور، خیلی نزدیک»، «بی‌وفا»، «شبانه»، «پسر آدم، دختر حوا»، «عصر یخبندان»، «مالاریا»، «آزادراه»، «عصر یخبندان ۲»، «اسب حیوان نجیبی است»، «آقای الف»، «خانم یایا»، «بی‌صدا حلزون»، «ما همه با هم هستیم»، «من دیوانه نیستم» و «مجبوریم» و سریال‌های «همسفر»، «گل‌های گرمسیری»، «زیر هشت»، «قلب یخی»، «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد»، «آرام می‌گیریم»، «شهرزاد»، «زیر پای مادر»، «شمعدونی»، «سرزمین کهن»، «گاندو»، «هم‌گناه» و «ملکه گدایان» اشاره کرد.