شهر كاشان یکی از شهرهای مهم تاریخی و گردشگری در ایران است که در استان اصفهان قرار دارد. 

از شهر کاشان چه می دانید؟این شهر با برخورداری از معماری بسیار زیبا و تاریخی، اما به طور همزمان دارای مکان‌های مدرن نیز است. 

در ادامه به برخی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری کاشان اشاره می‌کنیم:

میدان نقش جهان: این میدان به عنوان قلب شهر کاشان شناخته می‌شود و جایی است که مسجد جامع، عالی‌قاپو، شیخ لطف‌الله جامی و حصار سلطانیه واقع شده‌اند.

 عباسی: این باغ در محوطه خانه‌ی عباسی در شهر کاشان قرار دارد و شامل باغ‌های زیبایی با سروهای بلند و استخرهای شگفت‌انگیز می‌شود.

باغ فین: این باغ در حومه شهر کاشان قرار دارد و شامل بنایی زیبا به نام کاخ شاهزاده‌ی حسین است که از سال ۱۳۵۰ میلادی به عنوان موزهٔ ملی میراث کشور ثبت شده است.

عمارت‌های تاریخی: در کاشان عمارت‌های زیبایی وجود دارد که معماری آنها به قدری زیباست که این شهر را به عنوان مرکز معماری ایران می‌شناسند. برخی از این عمارت‌ها عبارتند از: عمارت دولت‌آباد، عمارت عباسی‌ها، عمارت بافتگران و…

مسجد جامع كاشان: این مسجد در میدان نقش جهان قرار دارد و به عنوان یکی از معروف‌ترین مساجد ایران شناخته می‌شود، ودر طول تاریخ چندین بار ساخته و بازسازی شده است و به طور کلی به سبک معماری اصفهان.

حصار سلطانیه: این حصار در محل میدان نقش جهان قرار دارد و بعد از میدان نقش جهان، جذابیت بسیاری برای بازدیدکنندگان دارد، وبه دوران قاجاریه بازمی‌گردد و از زیباترین نمونه‌های حصارهای تاریخی ایران به شمار می‌آید.

باز شهر ایران کاشان چه می دانید؟اغ چهلستون: این باغ در محل شرقی شهر کاشان قرار دارد و دارای بنایی زیبا به نام کاخ چهلستون است که در آن چشمه‌ها و برکه‌های آبی زیبا وجود دارد.

بازار کاشان: بازار کاشان به عنوان یکی از بازارهای تاریخی و معروف ایران محسوب می‌شود و در محل میدان نقش جهان قرار دارد. این بازار دارای بناهای تاریخی و معماری خاصی است که قدم زدن در آن، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود. 

آتشکده كاشان: این آتشکده در خیابان شهید صادقی واقع شده است و در گذشته به منظور ساخت شمع‌ها به کار می‌رفته است. امروزه این مکان به عنوان یکی از مراکز هنرهای دستی و گردشگری در کاشان شناخته می‌شود.

در کل، شهر كاشان با داشتن جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و معماری زیبا، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در ایران است. بازدید از این شهر، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از فرهنگ و تاریخ ایران خواهد بود.