از دست دادن یک صداپیشه برجسته؛ خداحافظی با ناصر طهماسب
از دست دادن یک صداپیشه برجسته؛ خداحافظی با ناصر طهماسب

از دست دادن یک صداپیشه برجسته؛ خداحافظی با ناصر طهماسب؛ در روز شنبه دوم دی ماه، ناصر طهماسب، گوینده و صداپیشه برجسته ایران، پس از مدتی در بیمارستان به دلیل سکته مغزی درگذشت.

از دست دادن یک صداپیشه برجسته؛ خداحافظی با ناصر طهماسب

ناصر طهماسب، گوینده و صداپیشه برجسته ایران، پس از مدتی در بیمارستان به دلیل سکته مغزی درگذشت.

این اطلاعات توسط شهراد بانکی، مدیر روابط عمومی انجمن گویندگان، تأیید شده است. مراسم خاک‌سپاری این هنرمند در روز شنبه با حضور خانواده‌اش برگزار شد. این حادثه موجب تاثر و اندوه در صدا و سیمای ایران شده و خدمات و استعدادهای بی‌درنگ او به حوزه صدا و گویش به یادگار مانده است.

ناصر طهماسب

ناصر طهماسب، صداپیشه برجسته ایران، در سال ۱۳۱۸ در شهر جهرم متولد شد و از سال ۱۳۴۰ به صورت حرفه‌ای در زمینه صداپیشگی (دوبله) فعالیت خود را آغاز کرد. او در دهه‌های گذشته با صداپیشگی در بسیاری از اثرات سینمایی برجسته جهان، جای خود را در ذهن مخاطبان ایرانی به‌عنوان یک هنرمند تأثیرگذار گسترش داد.

جاناتان گرت در “در برابر باد”، فرمانده کسلر در “ارتش سری”، ابوالفتح با بازی علی نصیریان در “هزاردستان” و شخصیت یوگی در کارتون “یوگی و دوستان” از جمله نقش‌های به‌یادماندنی هستند که ناصر طهماسب با گویندگی و دوبله آن‌ها را به‌عنوان یک هنرمند حرفه‌ای برعهده داشت. این اعمال هنری، ماندگاری و تأثیرگذاری زیادی در هنر صداپیشگی ایران به جا گذاشتند.

گویندگی ناصر طهماسب در دوبله نقش‌های متعدد از جمله جک نیکلسون در “دیوانه از قفس پرید”، برایان کرانستون در “برکینگ بد”، ریچارد دریفوس در “دختر خداحافظی”، داستین هافمن در “پاپیون”، لزلی هاوارد در “بربادرفته”، جانی سکا و جهانگیر فروهر در “سوته‌دلان”، نمونه‌هایی از آثار برجسته و ماندگار او در زمینه دوبله محسوب می‌شوند.