اجرای حکم حبس: حمید حاجی عبدل‌پور به اتهام راه‌اندازی کانال
اجرای حکم حبس: حمید حاجی عبدل‌پور به اتهام راه‌اندازی کانال "فریاد پلی‌تکنیک" به حبس ۶ سال محکوم شد

حمید حاجی عبدل‌پور، که پیشینا دانشجو و فعال بوده و از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امیرکبیر است، به اتهام راه‌اندازی کانال تلگرامی با نام “فریاد پلی تکنیک” منتقل به زندان وکیل‌آباد مشهد شده است. این انتقال به همراه حکم حبس تعزیری به مدت “۶ سال و یک روز” صادر شده است.

سرکوب دانشگاه؛ صدور احکام زندان و منع از تحصیل برای فعالان دانشجویی

اجرای حکم حبس: حمید حاجی عبدل‌پور به اتهام راه‌اندازی کانال “فریاد پلی‌تکنیک” به حبس ۶ سال محکوم شد

خسرو علیکردی، وکیل دادگستری در مشهد، این خبر را در شبکه اجتماعی ایکس خود تأیید کرده است.

آقای علیکردی، وکیل حمید حاجی عبدل‌پور، اطلاعات بیشتری درباره وضعیت این فعال دانشجویی ارائه داده است. او اظهار کرده است که حمید حاجی عبدل‌پور، که دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی پلیمر از دانشگاه امیرکبیر است، از روز شنبه ۲۷ آبان ماه بر اساس حکم حبس شش سال و یک روز به زندان وکیل‌آباد مشهد منتقل شده است.

ویژه‌ترین اتهام به حمید حاجی عبدل‌پور ارتباط داده شده و این اتهام به “قصد بر هم زدن امنیت کشور” از طریق “تشکیل گروه تلگرامی فریاد پلی‌تکنیک” می‌باشد.

در این حالت، کانال دانشجویی خبرنامه امیرکبیر اتهامات مطرح شده در برابر حمید حاجی عبدل‌پور را به عنوان “اتهامات واهی” توصیف کرده و ادعا کرده است که پرونده‌سازی و اتهامات نسبت به این نخبه دانشگاهی توسط سازمان اطلاعات سپاه انجام شده است.

کانال تلگرامی فریاد پلی‌تکنیک

در تصویری که خسرو علیکردی از حکم شعبه ۴ دادگاه تجدیدنظر خراسان رضوی منتشر کرده است، آمده است که حمید حاجی عبدل‌پور به دلیل راه‌اندازی “کانال تلگرامی فریاد پلی‌تکنیک” به حبس شش سال و برای “فعالیت تبلیغی علیه حكومت” به ۸ ماه حبس محکوم شده است.