اتهامات جدید علیه توماج صالحی چیست؟
اتهامات جدید علیه توماج صالحی چیست؟

اتهامات جدید علیه توماج صالحی چیست؟؛ وکیل توماج صالحی اعلام کرده است که دو اتهام جدید به “کیفرخواست قبلی” توماج صالحی افزوده شده و او در حال حاضر با اتهامات “بغی” یا قیام مسلحانه و گروهی علیه نظام، همچنین “اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرایم علیه امنیت” مواجه است.

اتهامات جدید علیه توماج صالحی چیست؟

وکیل دادگستری به نام امیر رئیسیان، در توئیتر سابق خود در تاریخ ۱ بهمن، اعلام کرده است: ” هیچ متهم دیگری وجود ندارد که حتی به عنوان هم‌دست در نظر گرفته شود، و ثانیا، حتی یک چاقوی آشپزخانه هم از سوی مقامات کشف نشده است، چه برسد به سلاح.”

بر اساس قانون مجازات اسلامی، اگر فردی به “قیام مسلحانه علیه نظام” اقدام کند، حکم ممکن است به اعدام منجر شود.

وکیل آقای رئیسیان همچنین اشاره کرده است که در حال حاضر دیوان عالی کشور تصریح کرده است که حداکثر در یک پرونده می‌توان با “سه اتهام” حکم صادر کرد. با این حال، پس از سه ماه، دادگاه انقلاب اصفهان در پرونده مذکور، کیفرخواست جدیدی با “۱۰ اتهام” را صادر کرده است. این اقدام نشان از افزایش تعداد اتهامات مطرح شده در پرونده و تغییرات ممکن در روند قضایی موضوع دارد.

وکیل دادگستری، آقای رئیسیان، اعلام کرده که صدور این کیفرخواست در شرایطی انجام شده است که دیوان عالی کشور تأکید کرده که “توماج مشمول عفو می‌شود”.

به گفته این وکیل، اتهاماتی که پیش از این “حکم برائت آن‌ها صادر شده بود”، مجدداً به کیفرخواست این زندانی سیاسی اضافه شده است.

توماج صالحی

توماج صالحی، رَپر معترض، در تاریخ ۲۷ آبان امسال، پس از تحمل ۲۵۲ روز زندان انفرادی و مجموعاً یک سال و ۲۱ روز حبس، به قید وثیقه آزاد شد. اما تنها ۱۲ روز بعد، و پس از انتشار ویدئویی که در آن درباره شکنجه‌هایی که در زندان تحمل کرده بود، شرح می‌داد، با اتهام “ضرب‌وشتم” مجدداً بازداشت شد.