حضور مردان

کاربران شبکه های اجتماعی اظهارات یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر اینکه حضور مردان در پارک ها به صلاح زنان نیست را به سخره گرفتند.

چند روز پس از دفاع یکی از اعضای شورای شهر تهران از طرح شهرداری کلانشهر برای تفکیک جنسیت در پارک ها، کاربران توییتر ویدئوهایی را منتشر کردند که اجرای این طرح را در یکی از معروف ترین و بزرگ ترین پارک های تبریز نشان می داد.

سایت (دیده‌بان ایران) نیز ویدئویی را منتشر کرد که در آن به نظر می رسد شهرداری تبریز با استفاده از حصار فلزی بلند اقدام به تفکیک جنسیتی پارک مشروطه تبریز کرده است.

◊   زنانه-مردانه کردن پارک‌ها؟

محمد آقامیری، یکی از اعضای شورای شهر تهران، روز ۲۰ فروردین اظهار داشت: «بالای ۲۰۰ پارک مختص بانوان و مادر و کودکان خواهد شد و به باور من، حضور مردان در پارک‌ها به صلاح بانوان نیست».

آقامیری همچنین خاطرنشان کرد كه دلیل مهم دیگر ممنوعیت ورود مردان به پارک‌های مختص زنان وجود دارد و آن جلوگیری از دزدیده شدن کودکان است!

همزمان فیلم هایی از اجرای طرح تفکیک جنسیتی در پارک های برخی شهرها مانند پارک بروجرد منتشر شد.

شایان ذکر است که طرح تفکیک جنسیتی در پارک ها با انتقاد گسترده کاربران و کارشناسان شبکه های اجتماعی مواجه شده است و برخی از کاربران اجرای آن را به تلاش اخیر طالبان برای “زنانه-مردانه کردن پارک‌ها” تشبیه می کنند.