آغاز اعتصاب‌های سراسری در ایران
آغاز اعتصاب‌های سراسری در ایران

آغاز اعتصاب‌های سراسری در ایران؛ پس از انتشار فراخوان های متعدد برای اعتصاب در روزهای ۱۴، ۱۵، و ۱۶ آذرماه، اقشار و گروه های مختلف مردم ایران به ویژه بازاریان و کسبه این اعتصاب سه روزه را در شهرهای مختلف آغاز کردند.

آغاز اعتصاب‌های سراسری در ایران

بازاریان و کسبه روز دوشنبه ۱۴ آذر در شهرهایی از جمله تهران، اراک، کرمان، شیراز، کازرون (استان فارس)، ایلام، کرمانشاه، پاوه (استان کرمانشاه)، اصفهان و یزدانشهر (اصفهان)، دشتیاری (سیستان و بلوچستان)، سنندج، سقز، کامیاران و قروه (منطقه کردستان)، ارومیه و بوکان (آذربایجان غربی) اعتصاب کردند.

در تهران، ویدئوهایی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که نشان می دهد کسبه لاله‌زار و بازار چراغ‌برق دست به اعتصاب زده و مغازه‌های خود را بسته نگه داشتند، همچنین فروشگاه‌ها و مغازه‌داران در ستارخان و همچنین منطقه نازی آباد تهران نیز دست به اعتصاب زدند.

https://twitter.com/nasserfatie762/status/1599688850456317952?s=20&t=CZN_enDMTwUQ2KyFZT-EEw

علاوه بر بازار و مغازه ها، کارگران ایرانی نیز به اعتصابات پیوستند.

آغاز خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی

بر اساس اعلام شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، حدود پانصد نفر از نیروهای پیمانکار شرکت پایانه و مخازن پتروشیمی ماهشهر، که کار بارگیری محصولات تولیدی و خوراک مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی، فازهای گازی پارس جنوبی و سایر پتروشیمی ها را انجام می دهند، دست از کار کشیده اند.

در دانشگاه هایی که از همان روزهای آغاز خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی، دانشجویان اعتصاب‌ها را آغاز کرده بودند، اکنون به این اعتصاب سه روزه پیوسته اند.