آسیب‌های وحشتناک به سلامتی بازداشت‌شدگان اعتراضات جمعه زاهدان
آسیب‌های وحشتناک به سلامتی بازداشت‌شدگان اعتراضات جمعه زاهدان

تعدادی از افراد بازداشت‌شده در اتفاقات جمعه ۲۸ مهرماه در شهر زاهدان، به دلیل شکنجه، “با مشکلات جدی مانند شکستگی استخوان و وضعیت بیهوشی” مواجه شده‌اند.

آسیب‌های وحشتناک به سلامتی بازداشت‌شدگان اعتراضات جمعه زاهدان

وب‌سایت “حال‌وش”، که به گزارش‌دهی اخبار مربوط به حقوق بشر در استان سیستان و بلوچستان می‌پردازد، اعلام کرده است که تعدادی از افراد بازداشت‌شده در اتفاقات جمعه ۲۸ مهرماه در شهر زاهدان، به دلیل شکنجه، “با مشکلات جدی مانند شکستگی استخوان و وضعیت بیهوشی” مواجه شده‌اند.

این منبع در روز سه‌شنبه وضعیت نگران‌کننده بازداشت‌شدگان را “وضعیت هولناکی” توصیف کرده و گزارش داده است که کانون اصلاح و تربیت این شهر “پر از کودکان بازداشتی” شده است، و همچنین تمامی بندهای زندان زاهدان نیز “از بازداشت‌شدگان روز جمعه” پر شده است. بر اساس این گزارش، هیچ نهاد مسئولی به خانواده‌ها در مورد کودکان بازداشت‌شده پاسخی نداده است.

بازداشت‌شدگان در اتفاقات جمعه گذشته

وب‌سایت “حال‌وش” تاکنون تعداد بازداشت‌شدگان در اتفاقات جمعه گذشته را ۵۰۰ نفر اعلام کرده است. در عین حال، رسانه‌های حقوق بشری تاکنون نام ۱۱۲ شهروند بازداشت‌شده در اعتراضات روز جمعه زاهدان را منتشر کرده‌اند، که در این بین نام ۳۳ کودک نیز آمده است.

ویدئوهایی که در روز ۲۸ مهر از زاهدان منتشر شده است، نشان‌دهنده ایجاد “فضای امنیتی” و بازداشت چند نفر از شرکت‌کنندگان در اعتراضات هفتگی مردم این شهر است.