آخرین وضعیت پرونده توماج صالحی چیست؟
آخرین وضعیت پرونده توماج صالحی چیست؟

سخنگوی قوه قضاییه ج.ا.ا در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده توماج صالحی، خواننده معترض ایرانی گفته است که نظر مرجع بالا تغییر برخی تصمیمات دادگاه است.

آخرین وضعیت پرونده توماج صالحی چیست؟

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه ظهر امروز سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه در نشستی خبری با نمایندگان برخی رسانه‌های داخلی، گفته است پرونده توماج صالحی در جریان رسیدگی است و او اکنون با تودیع وثیقه آزاد است.

این مقام قضایی حکومت ایران مدعی شده که در مورد اتهامات مصرحه در پرونده توماج تحقیقات جامع و کامل صورت پذیرفته و بعد از تحقیقات، تفهیم اتهامات به عمل آمده است.

شنبه بیست و هفتم آبان‌ماه توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی مخالف ج.ا که سال گذشته در جریان اعتراضات سراسری ایران بازداشت شده بود، با سپردن وثیقه، از زندان دستگرد اصفهان آزاد شد.

سخنگوی قوه قضاییه امروز ادعا کرده است که نظر مرجع بالا درباره پرونده توماج صالحی، این بوده که نسبت به برخی اتهامات، بایستی دادگاه تصمیم دیگری اتخاذ کند.

سازمان عفو بین‌الملل بیست و نهم آبان‌ماه ضمن استقبال و ابراز خشنودی از آزادی موقت و به قید وثیقه این خواننده رپ مخالف ج.ا، خواستار رفع همه اتهامات علیه او و آزادی بی قید و شرط او شده بود.

با این حال، یی‌وان ری، نماینده پارلمان آلمان و کفیل سیاسی توماج صالحی چند روز قبل به صدای آمریکا گفته است: او هنوز در معرض خطر است.