آتش‌سوزی واژگونی یک اتوبوس مسافربری در اتوبان زنجان-تبریز
آتش‌سوزی واژگونی یک اتوبوس مسافربری در اتوبان زنجان-تبریز

در شامگاه دوشنبه، ۱۳ آذر، ویدیوها نشان می‌دهند که یک اتوبوس مسافربری مسیر تهران-میاندوآب، در اتوبان زنجان-تبریز به آتش کشیده شد.

آتش‌سوزی واژگونی یک اتوبوس مسافربری در اتوبان زنجان-تبریز

در شامگاه دوشنبه، ۱۳ آذر، ویدیوها نشان می‌دهند که یک اتوبوس مسافربری مسیر تهران-میاندوآب، در اتوبان زنجان-تبریز به آتش کشیده شد. حبیب آبراهه، سرپرست پلیس راه آذربایجان شرقی، اعلام کرد که این حادثه به دلیل خروج به موقع مسافران، خسارات جانی نداشته است. وی علت آتش‌سوزی را نقص فنی موتور اعلام کرد.

آلودگی شدید هوا

ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می دهند که در روز سه‌شنبه، ۱۴ آذرماه، کارخانه ذوب‌آهن اصفهان باعث آلودگی شدید هوا در شهر شده است.

آلودگی هوا و ضربه مرگبار: بیش از ۶ هزار نفر در تهران جان خود را از دست داده‌اند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست، و خدمات شهری شورای شهر تهران، مهدی پیرهادی، با انتقاد از “کتمان مازوت‌سوزی” در نیروگاه‌ها از سوی دولت، اعلام کرد که در سال ۱۴۰۰، تعداد مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در تهران به ۶ هزار و ۳۹۸ نفر رسیده است.

پیرهادی در تاریخ ۱۲ آذرماه، افزود: “شاید برخی افراد تلاش کنند واقعیت را رد کنند، اما وزارت نفت استانداردهای سوخت را رعایت نکرده و سوخت‌ها با استاندارد ملی عرضه نشده است.

مصرف روزانه مازوت و گازوئیل در کشور، حتی در زمستان پارسال، به طور بی‌سابقه به ارقام ۴۳ میلیون لیتر و ۱۲۸ میلیون لیتر افزایش یافت.

بر اساس یک سند رسمی از وزارت نفت، فقط ۲۰ درصد از بنزین تولیدی کشور استانداردهای یورو ۴ و یورو ۵ را رعایت می‌کند. همچنین، هر روز نزدیک به ۱۰ میلیون لیتر مواد شیمیایی، آروماتیک و ماده بسیار خطرناک به نام “ام‌تی‌بی‌ای”، به منظور جبران کسری بنزین و افزودن افتقار به آن، به بنزین تولید پالایشگاه‌ها مخلوط می‌شود.