آتش‌سوزی هتل قصرالشفاعه نجف: مصدومیت ۷۰ زائر ایرانی
آتش‌سوزی هتل قصرالشفاعه نجف: مصدومیت ۷۰ زائر ایرانی

آتش‌سوزی هتل قصرالشفاعه نجف: مصدومیت ۷۰ زائر ایرانی؛ یک مقام سازمان حج و زیارت ایران، درباره مصدومیت ۷۰ زائر ایرانی در حادثه آتش‌سوزی هتل قصر الشفاعه در نجف خبر داد و اعلام کرد که وضعیت چهار نفر از آنها وخیم است.

آتش‌سوزی هتل قصرالشفاعه نجف: مصدومیت ۷۰ زائر ایرانی

یک مقام سازمان حج و زیارت ایران، درباره مصدومیت ۷۰ زائر ایرانی در حادثه آتش‌سوزی هتل قصر الشفاعه در نجف خبر داد .

در گزارشی به خبرگزاری ایرنا، حمیدرضا محمدی، معاون امور عتبات عالیات، اعلام کرد که حدود ۷۰ زائر ایرانی که در هتل اقامت داشتند، با مشکلات تنفسی روبرو شده‌اند و برای درمان به بیمارستان حکیم نجف منتقل شدند. او اطلاعات بیشتری ارائه نکرد اما به نظر می‌رسد وضعیت چند نفر از آن‌ها وخیم بوده است.

آتش‌سوزی ساختمان هتل شش طبقه در محله‌ای قدیمی شهر نجف

تصاویر آتش‌سوزی ساختمان هتل شش طبقه در محله‌ای قدیمی شهر نجف، همراه با بلند شدن دود غلیظ از آن، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بودند و یک منبع عراقی نیز تایید کرده بود که ساکنان این هتل شهروندان ایرانی هستند. در اثر این حادثه، حدود ۷۰ زائر ایرانی مصدوم شده و به بیمارستان حکیم نجف منتقل شده‌اند تا مداوا شوند.

با توجه به گفته‌های ایرنا، مصدومین حادثه آتش‌سوزی هتل قصرالشفاعه در نجف، از دو کاروان استان اردبیل و یک کاروان استان چهارمحال و بختیاری هستند.

با توجه به گزارش السومریه نیوز، در عملیات نجات از هتل قصرالشفاعه در نجف، ۱۶۰ نفر که اکثریت آنها شهروندان ایرانی بودند، توانستند از هتل تخلیه شوند. این عملیات نجات زمانی انجام شده است که حریق در هتل به وقوع پیوسته بود. بر اساس این گزارش، ۷۲ نفر از افراد تخلیه شده دچار حالت خفگی و سه نفر نیز دچار سوختگی شده‌اند.