یک میلیارد رای دهنده و یک و نیم میلیون صندوق.. انتخابات هند چگونه است؟
یک میلیارد رای دهنده و یک و نیم میلیون صندوق.. انتخابات هند چگونه است؟

یک میلیارد رای دهنده و یک و نیم میلیون صندوق.. بزرگترین انتخابات پارلمانی جهان ماه آینده در هند آغاز می شود که حدود یک میلیارد نفر در آن شرکت می کنند و حدود دو ماه طول می کشد و مشخص می کند که چه کسی بر پرجمعیت ترین کشور حکومت خواهد کرد.

یک میلیارد رای دهنده و یک و نیم میلیون صندوق.. انتخابات هند چگونه است؟

از 19 آوریل تا آغاز ژوئن آینده، 969 میلیون رای دهنده برای انتخاب 543 نفر برای عضویت در پارلمان پای صندوق های رای خواهند رفت. دو نفر دیگر برای پیوستن به پارلمان منصوب شدند و تعداد اعضای منتخب به 545 نفر رسید.

این انتخابات در 7 مرحله در روزهای 6 فروردین، 7 اردیبهشت، 13 اردیبهشت، 30 اردیبهشت، 25 اردیبهشت و 1 خرداد برگزار می شود.

دلیل این امر اعزام نیروهای فدرال با هر دور برای تامین امنیت است.

5.5 میلیون دستگاه رای گیری الکترونیکی

رای دهندگان رای خود را از طریق 5.5 میلیون دستگاه رای گیری الکترونیکی در 1.05 میلیون مرکز رای گیری، که برخی از آنها در کوه های پوشیده از برف هیمالیا، بیابان های راجستان و جزایر کم جمعیت در اقیانوس هند واقع شده اند، به صندوق خواهند انداخت.

باسکارا رائو، رئیس مرکز مطالعات رسانه ای مستقر در دهلی نو، رهبر تحقیقات انتخاباتی در هند، گفت که نظرسنجی ها تأیید می کند که هیچ تضمینی برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه وجود ندارد، زیرا مبارزات انتخاباتی طولانی تر به نفع حزب حاکم است.

رائو گفت که هزینه احزاب سیاسی و نامزدها برای جلب نظر رأی دهندگان احتمالاً بیش از 1.2 تریلیون روپیه (14.4 میلیارد دلار) هزینه خواهد داشت.