رئیس قوه قضائیه
یکی دیگر از ناقضان حقوق بشر به عنوان رئیس قوه قضائیه منصوب شد

یکی دیگر از ناقضان حقوق بشر به عنوان رئیس قوه قضائیه منصوب شد، علی خامنه ای ، رهبر جمهوری اسلامی ، غلامحسین محسنی اژه ای را که به دلیل نقض گسترده حقوق بشر در لیست تحریم های بین المللی قرار دارد را به‌عنوان به رئیس جدید قوه قضائیه ایران منصوب کرد.

محسنی اژه‌ای به عنوان رئیس قوه قضائیه منصوب شد

روز پنجشنبه ، رهبر جمهوری اسلامی غلامحسین محسنی اژه ای را به عنوان رئیس جدید قوه قضاییه منصوب کرد.

ارتقاى معاون این قوه به ریاست تنها یک روز پس از آن اعلام می‌شود که ابراهیم رئیسی که در انتخابات ریاست‌ جمهوری فرد برنده معرفی شد ۹ تیرماه، از على خامنه اى خواست تا درباره انتصاب رئیس‌ جدید قوه قضائیه تصمیم‌گیری کند.

رئیس جمهور منتخب “ابراهين رئيسى” ایران که با حفظ سمت ریاست قوه قضائیه در انتخابات شرکت کرده بود ، در نامه خود به آیت الله خامنه ای گفت که قصد دارد در مدت زمان باقی مانده تا زمان قدرت گرفتن دولت جدید ، بر روی تشکیل دولت سیزدهم تمرکز کند.

اکنون ، آژانس های خبری در داخل ایران گزارشی از دستور رسمی صادر شده از سوی آیت الله علی خامنه ای برای انتصاب آقای محسنی اژه‌ای به عنوان رئیس قوه قضائیه منتشر کرده اند.

یکی دیگر از ناقضان حقوق بشر به عنوان رئیس قوه قضائیه منصوب شد

روزنامه نگاران غلامحسین محسنی اژه ای را در دهه هفتاد به صدور فتوا در مورد كشتار روشنفكران ایرانی موسوم به “قتلهای زنجیره ای” و نقش وی در پشت صحنه ترورها متهم كردند.

محسنی اژه ای ، متولد 1335 در شهراژیه در دشت های اصفهان ، درر تاریخ 23 فروردین 1390 توسط اتحادیه اروپا به همراه 32 مقام ایرانی دیگر به دلیل “نقض حقوق بشر” مجازات شد.