کارگران بازنشسته

صدها کارگران بازنشسته ایرانی اعتراضات جدیدی را در مقابل اداره‌های تامین اجتماعی در مراکز استانها و تعدادی از شهرهای ایران ترتیب دادند.

بازنشستگان خواستار بهبود شرایط زندگی خود و پایان دادن به تبعیض علیه مقامات ایرانی علیه آنها بودند و تأیید کردند که با توجه به اوضاع وخیم اقتصادی در انتخابات آینده ریاست جمهوری شرکت نخواهند کرد.

تصاویر، ویدیوها و گزارش‌های شبکه‌های اجتماعی منتشر شده اند که تجمعات اعتراضی در چندین شهر از جمله تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، کرج، اهواز، کرمان، اردبیل، نیشاپور، ایلام، اراک، کرمانشاه، خرم‌آباد، نیشابور، شوش، رشت ، تبریز، قزوین، گرگان، خرم آباد و شوش را نشان می دهد.

  • عدالتی ندیدیم

شرکت کنندگان در تجمع کارگران بازنشسته شعارهایی چون “حمایتی ندیدیم ما دیگه رای نمی‌دیم”، “مجلس، دولت، بس است فریب ملت“، “ما دیگه رای نمی‌دیم عدالتی ندیدیم”، “‌ما دیگه رای نمی‌دیم، خیلی دروغ شنیدیم”، و “حق و حقوق ما را، دولت بالا کشیده” سر دادند.

خبرگزاری ایلنا تأیید کرد که تکرار سازماندهی این تجمع‌ ها که هر از گاهی توسط بازنشستگان سازمان یافته است، به نفع دولت نیست.

  • بازداشت یک فعال کارگری

به نوبه خود، مقامات امنیتی تهران پس از انتشار فراخوانی برای سازماندهی این اعتراضات در چندین شهر و استان ایران، اسماعیل گرامی، یک فعال کارگری را دستگیر کردند.

طبق گزارش اتحادیه کارگران ایران، مقامات برخی از لوازم شخصی گرامی و خانواده‌اش  از جمله پنج دستگاه موبایل را ضبط کردند و سپس وی را به شعبه دو بازپرسی زندان اوین در شمال تهران منتقل کرد.