چرا کارکنان پتروشیمی آبادان دست از کار کشیدند؟
چرا کارکنان پتروشیمی آبادان دست از کار کشیدند؟

با گسترش دامنه اعتصاب کارکنان پتروشیمی آبادان، فعالیت این واحد از روز دوشنبه پنجم دی ماه متوقف شد.

چرا کارکنان پتروشیمی آبادان دست از کار کشیدند؟

به گزارش «اتحادیه آزاد کارگران»، با گسترش دامنه اعتصاب کارگران پتروشیمی آبادان، فعالیت این واحد از روز دوشنبه پنجم دی ماه متوقف شد.

بر اساس این گزارش تعدادی از کارکنان پتروشیمی آبادان روز یکشنبه در اعتراض به نامه‌های تهدیدآمیز به دلیل شرکت در راهپیمایی های اعتراضی قبلی دست از کار کشیده و وارد اعتصاب متناوب شدند اما با پیوستن سایر کارکنان به این حرکت اعتراضی، روز دوشنبه فعالیت این مجتمع کاملا متوقف شد.

تعداد و دامنه اعتراضات و اعتصابات کارگران واحدهای صنعتی و تولیدی همزمان با اعتراضات سراسری بیش از سه ماه افزایش یافت.

این اعتصاب در اعتراض به نامه‌های تهدید آمیز برای کارکنانی که در تجمعات قبلی حضور داشتند از روز گذشته به صورت پراکنده آغاز شد؛ ولی صبح امروز دیگر کارکنان نیز به اعتصاب پیوستند. مجتمع در حالت شات‌داون است.

اعتراضات شبانه در مهاباد و بوکان

همزمان جمعی از مردم در مناطق نارمک در شرق و پونک و شاهین در غرب تهران و همچنین در مهرشهر کرج شروع به سر دادن شعارهای عليه رژیم ایران کردند.

در شهر مهاباد یکی از شهرهای کردنشین استان آذربایجان غربی، جمعی از مردم به ویژه زنان و دختران معترض شامگاه یکشنبه ۴ دی ماه با برافروختن آتش و بستن برخی از خیابان ها و سر دادن شعارهای اعتراضى از جمله “زن، زندگی، آزادی» و «فقر، فساد گرونی، میریم تا سرنگونی” پرداختند.