گیلاس
چرا باید گیلاس زیاد بخوریم؟

چرا باید گیلاس زیاد بخوریم، گیلاس یک میوه بسیار خوشمزه و پرطرفدار در میان افراد است و از خواص مصرف گیلاس تشکیل خون ، کاهش میگرن ، جوان سازی پوست و تقویت مو است.

خواص گیلاس

گیلاس یکی از محبوب ترین میوه هاست. برخی معتقدند که منشأ این میوه آسیا است ، این میوه علاوه بر طعم خوشمزه ، خواص بسیاری نیز دارد. هر درخت گیلاس در یک فصل حدود 7000 گیلاس تولید می کند.

ارزش غذایی گیلاس

ویتامین C که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند ، به مقدار کافی در گیلاس یافت می شود. آنها حاوی چربی ، کلسترول یا سدیم نیستند ، حاوی فیبر ، ویتامین A و مواد معدنی ضروری مانند آهن ، کلسیم و پروتئین هستند و همچنین حاوی مقادیر زیادی پتاسیم هستند.

سایر خواص و فواید گیلاس

گیلاس سرشار از آنتی سیانین است که به حفظ سلامت بدن کمک می کند. آنتی اکسیدان های موجود در آن از اکسیداسیون ناشی از اکسیژن در بدن و خطرات رادیکال ها جلوگیری می کند. بدن ما برای تأمین اکسیژن مورد نیاز خون ما حداقل به 3000 تا 5000 سلول دهانی در روز نیاز دارد.

گیلاس برای بهبود خواب

گیلاس ده برابر بیشتر از تمشک و توت فرنگی ملاتونین دارد بی خوابی را درمان می کند و عملکرد مفاصل را بهبود می بخشد. همچنین یک درمان خوبى برای جت لگ (خستگی پرواز) است.

گیلاس برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی

مصرف گیلاس باعث سلامت قلب و عروق و کاهش چربی ها و قند خون در بیماران مبتلا به سندرم متابولیک می شود. مواد مغذی موجود در گیلاس مانند ویتامین ها ، آنتی اکسیدان های فلاونوئید و کاروتنوئید و مواد معدنی فسفر برای قلب و عروق بسیار مفید است ، زیرا به تنظیم ضربان قلب و تقویت قلب کمک می کند و از سفت شدن رگ های خونی جلوگیری می کند.

گیلاس برای کمک به بهبود حافظه

مصرف گیلاس به دلیل وجود آنتوسیانین برای بهبود حافظه و عملکرد حرکتی مفید است.