پس‌گوشی‌های انفجاری
پس‌گوشی‌های انفجاری

پس‌گوشی‌های انفجاری: قطع و محدودیت گازرسانی به ادارات و صنایع در چهار استان؛ در پی وقوع حداقل دو انفجار که وزیر نفت آنها را به عنوان “خرابکارانه و تروریستی” معرفی کرده است

پس‌گوشی‌های انفجاری: قطع و محدودیت گازرسانی به ادارات و صنایع در چهار استان

در پی وقوع حداقل دو انفجار که وزیر نفت آنها را به عنوان “خرابکارانه و تروریستی” معرفی کرده است، گزارش‌ها حاکی از قطع گاز در ادارات و صنایع دو استان و محدودیت‌هایی در تامین گاز در دو استان دیگر کشور به عنوان “تدابیر مدیریت مصرف” ارائه شده است.

این حادثه، که باعث قطع گاز در ده‌ها روستا و نیز ادارات و صنایع کشور شده است، همزمان با هشدارهای هواشناسی درباره “بارش‌های رگباری باران، برف و باد شدید در ۲۳ استان” رخ داده است.

پس از شنیدن صدای انفجار در استان‌های فارس و چهارمحال و بختیاری، مدیر مرکز راهبری شبکه گاز ایران هم این انفجارها را به عنوان “خرابکارانه” مشخص کرده است.

به گفته یک مسئول، حدود ساعت یک بامداد امروز، اقدامات خرابکارانه انفجاری در چند نقطه از خطوط گاز سراسری کشور روی داده است. این انفجارها در شهر بروجن استان چهارمحال و بختیاری، و شهر صفاشهر استان فارس رخ داده است.

جلوگیری از قطعی گاز طبیعی

با توجه به این حادثه، مسئولان در دو استان لرستان و خراسان شمالی اعلام کرده‌اند که به منظور مدیریت مصرف و جلوگیری از قطعی گاز طبیعی در بخش خانگی، تامین گاز برای ادارات و صنایع در این دو استان تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد شد.

ساعتی بعد از این حوادث، خبرها نشان می‌دهد که محدودیت‌هایی در تامین گاز برای صنایع در دو استان زنجان و اصفهان نیز اعمال شده است.

همچنین، ده‌ها روستا در منطقه سمیرم اصفهان نیز با قطعی گاز مواجه بودند، در حالی که پیشتر وزیر نفت ادعا کرده بود که قطعی گاز تنها برای چند روستا در نزدیکی محل انفجار اتفاق افتاده است.

غلامرضا شفیق، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی، همچنین اعلام کرده است که تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت سی‌ان‌جی در سراسر استان به مدت ۲۴ ساعت تعطیل شده‌اند.

جواد اوجی، وزیر نفت در دولت ابراهیم رئیسی، در پاسخ به این وضعیت اظهار کرده است که با آمادگی کامل به سر می‌برده و قطعی‌های موردی گاز تا عصر امروز رفع خواهند شد