وکیل سابق دونالد ترامپ علیه او شهادت دهد
وکیل سابق دونالد ترامپ علیه او شهادت دهد

یکی از وکلای سابق دونالد ترامپ، در روز سه‌شنبه دوم آبان، تمام اتهام‌های خود را در زمینه کمک به رئیس‌جمهور پیشین آمریکا برای تغییر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 در ایالت جورجیا به نفع آقای ترامپ پذیرفت. او همچنین با ادای شهادت علیه خود در صورت درخواست دادستانی موافقت کرد.

وکیل سابق دونالد ترامپ علیه او شهادت دهد

جنا الیس، که ۳۸ ساله است، در توافق با دادستانی هر دو اتهام مشارکت در تنظیم و ترویج اظهار‌نظر و بیانیه‌های دروغ را قبول کرد.

خانم الیس، سومین عضو تیم حقوقی دونالد ترامپ در این پرونده است که از روز پنج‌شنبه اتهامات خود را پذیرفته و تعهد داده است که در ادامه دادرسی با دادستانی همکاری خواهد کرد.

قبل از وی، کنت چسبرو و سیدنی پاول، دو وکیل دیگر آقای ترامپ، اتهامات خود را به ازای کاهش مجازات پذیرفتند و تعهد دادند که علیه دیگر متهمان پرونده، از جمله دونالد ترامپ، شهادت خواهند داد.

توطئه برای دستکاری نتایج انتخابات

دادستان ایالت جورجیا در پرونده “توطئه برای دستکاری نتایج انتخابات” در مجموع علیه ۱۹ نفر به اتهام “اعمال نفوذ تبهکارانه” اقدام کرده است.

خانم الیس با صدای لرزان در جلسه دادگاه در شهر آتلانتا گفت: “من در راستی‌آزمایی ادعای سایر مشاوران دونالد ترامپ در مورد تقلب در رای‌گیری به وظیفه حقوقی و مدنی خود عمل نکردم.

او در ادامه شهادت خود خطاب به قاضی دادگاه افزود: “آنچه که انجام ندادم، ولی باید انجام می‌دادم، این بود که مطمئن شوم اطلاعاتی که سایر وکلا به من دادند واقعا حقیقت داشت. من از آنچه که گذشته و آنچه که انجام داده‌ام واقعا پشیمان هستم.”