وضعیت نگران‌آور شاخص آلودگی هوا در تهران و ۸ شهر استان به حالت قرمز درآمد
وضعیت نگران‌آور شاخص آلودگی هوا در تهران و ۸ شهر استان به حالت قرمز درآمد

شاخص آلودگی هوای تهران در طول روز و شب یکشنبه به وضعیت قرمز و ناسالم برای همه گروه‌ها منجر شد.

وضعیت نگران‌آور شاخص آلودگی هوا در تهران و ۸ شهر استان به حالت قرمز درآمد

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای استان تهران که توسط خبرگزاری دولتی ایرنا گزارش شده است، شاخص آلودگی هوا در این دوره زمانی بین ۱۵۴ تا ۱۶۰ واحد قرار گرفته است که نشان‌دهنده وضعیت قرمز و هوای ناسالم برای تمامی گروه‌های جمعیت است.

این مسئله به احتمال تعطیلی مدارس تهران منجر شده است، اما دولت ابراهیم رئیسی اعلام کرده است که تاکنون تصمیمی برای برگزاری “جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا” و اعلام تعطیلی مدارس اتخاذ نکرده است.

محمد غراوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران، اعلام کرد: با توجه به “پیش‌بینی وزش باد در روز دوشنبه”، تاکنون تصمیمی برای برگزاری جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا و اجرای “برنامه تعطیلی مدارس” گرفته نشده است.

وضعیت قرمز

گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای استان تهران نشان می‌دهد که علاوه بر تهران، ۸ شهر دیگر این استان نیز روز یکشنبه با شاخص آلودگی هوا در “وضعیت قرمز” و ناسالم برای تمامی گروه‌ها مواجه شده‌اند.

اسلامشهر، پیشوا، رباط کریم، شهریار، قرچک، ملارد، و ورامین از جمله هشت شهر دیگر استان تهران هستند که شاخص کیفیت هوای آنها در “وضعیت قرمز” قرار دارد.

وضعیت نارنجی

شاخص کیفیت هوا در شهرهای پردیس، شهرقدس (قلعه حسن‌خان)، دماوند، بهارستان و لواسانات نیز طی روز و شب یکشنبه در “وضعیت نارنجی” قرار داشت، که نشان‌دهنده “هوای ناسالم برای گروه‌های خاص” است.